Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



vrijdag 18 november 2016

En wie ben jij wel?

In de tweede kamer manifesteerden twee kamerleden zich met een straatscheldpartij, met als hoogtepunt de opmerking:wie denk jij wel dat je bent om mij.....
Het gedoe had een akelig Trumphehalte. Het betrof hier mannen van DENK en VNL, rechtse volkse partijen. Is de beer nu los? Is alle respect weg en mag je alles zeggen wat je denkt of vindt? Ergens las ik dat iemand de vergelijking gebruikte ;2016 is het 1933 van deze eeuw, en dat het tijd is om duidelijk stelling te nemen. Laat je horen!
Dat spreekt mij aan.
Ik ga mij orienteren op tegenbewegingen/geluiden. Ik wil niet meegesleept worden in zulke akelige lawines.


Gevonden;  https://decorrespondent.nl/5694/2016-is-het-1933-van-mijn-generatie-tijd-om-op-te-staan/1698534116136-6e61d5e6

3 opmerkingen:

  1. Ben er gewoon van geschrokken, net als jij!
    En die voorzitter vond ik ook zwak.. Ze liet het uiteindelijk wel gebeuren.
    Laten we hopen dat dit en incident is en niet meer voor gaat komen, want ja, dan is de beer los.. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond de voorzitter helemaal niet zwak! Ik vond juist dat ze waardig en kalm bleef en het enige juiste deed: zeggen dat we dit soort dingen niet tolereren en het spandoek weg laten halen. Klaar.
      Ze verlaagde zich niet tot hetzelfde niveau. Heel goed.

      Verwijderen
  2. Ik ook niet. Gelukkig valt het hier nog mee.

    BeantwoordenVerwijderen