zaterdag 26 november 2016

En toen was er licht

Ongeloofloos, er is zoveel gebeurd in een paar uur tijd; Een verrotte berk weg, een esdoorn die te dicht bij een schutting was opgekomen weg, de grote esdoorn heeft ongeveer de helft aan zij-stammen en takken ingeleverd en een rotte populier staat op het punt om afgezaagd en afgevoerd te worden. Het meeste hout is al foetsie en er lopen een man of zes zeven door de tuin klimop te snoeien en andere troep af te voeren. Het is niet te beschrijven hoeveel tuin er te voorschijn komt en hoeveel licht.
Het gezaag en zo is binnen niet eens zo erg (zet mijn oortjes in de laagste stand) en ik heb me niet eens veel buiten hoeven op te houden. Er werd goed geluisterd en begrepen wat ik wel en niet wou.
Er blijft genoeg esdoorn en een els over om de tuin wat zomerschaduw te geven zonder dat buren last hebben van overhangende takken en teveel donkerte. Iedereen tevree, lijkt me. Ik zag er best wel tegenop, maar alles verloopt soepeler dan ik verwachtte. Foto"s volgen eerstdaags.

3 opmerkingen:

  1. Ja graag. Foto's.
    Bij ons is er sinds de decemberkap van vorig jaar ook zo veel licht. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snoeien doet bloeien. Soms zijn de bomen te ver uitgegroeid om nog in de ruimte te passen.
    Fijn dat je van die handige mannen kent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat licht,zeker in deze korte dagen

    BeantwoordenVerwijderen