Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



vrijdag 7 oktober 2016

Zacht

Zacht zijn voor mijzelf. De dagen nemen zoals ze komen en niets verwensen, niet tegenstribbelen maar flexibel meedeinen op de golfslag van mijn eigen leven.
Pfoe, dat is in het begin zwaar. Dat lijkt een tegenstelling, maar om uit de ik wil en ik ga modus te raken, moet je jezelf wel tientallen keren per dag op de vingers tikken, voordat het ook daadwerkelijk ingezonken is. Dat is confronterend en lastig. En al is het verstandig jezelf niks kwalijk te nemen, onbewust erger je je aan je onvermogen om te kunnen doen wat je wilt en het steeds maar weer willen, terwijl je even niks te willen hebt.
Enfin ik doe mijn best en probeer geheel in standje zen te geraken en met wat wietolie en veel andere relaxende strategieën komt het uiteindelijk wel weer waar het zou moeten zijn.
Alleen een afwas gepleegd en verder niets, gewoon liefdevol aanwezig zijn. Het klinkt idioot zachthoofdig en is dat misschien ook wel, maar uiteindelijk is het helend.
Nog een heel weekend om te landen in het land van wolken en lichtheid.

1 opmerking: