Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



dinsdag 18 oktober 2016

Spannend

Elke avond vanaf een uur of zes is het hier een fimset. Dan verzamelen spreeuwen kauwen, in steeds grotere zwermen,  zich in de bomen tegenover mijn huis om de nacht er door te brengen. Ze vliegen op, zwermen in fantastische patronen en zoeken dan weer een plek, tot de boel weer opschrikt omdat een nieuwe zwerm zich meldt.
Wat een bofkont ben ik toch dat ik zulke natuurverschijnselen vanaf de bank mag bekijken. Steeds weer verbaas ik me over dit verschijnsel, zo georkestreerd lijkt het, zo massaal, zo fraai.
Gisteren lekker klusjes gedaan en heel ontspannen gerommeld. Energie redelijk en daar ben ik heel tevreden mee.

4 opmerkingen:

  1. Prachtig Vlasje, iedere avond weer zo'n spektakel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een "sparrow" is geen spreeuw, maar een mus. Een spreeuw is een "starling". Groetjes van Hannah Jo.

    BeantwoordenVerwijderen