Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



donderdag 13 oktober 2016

Onderbuik

Zoals ik gisteren berichtte plaatste ik een berichtje op een veelgelezen FB groep, dat De man met de honden weer op de trap bij de dijk zat, dat ie een slaapplek, warme kleding en het liefst een huurwoning kon gebruiken. Dit berichtje ging viral en wat een negativiteit kwam daarop los. Een en al nare verhalen over W en er werd fanatiek met modder gegooid, ook in mijn richting. Ik deugde beslist niet omdat ik aandacht vroeg voor zo'n vreselijke man. Het ging maar door totdat uiteindelijk de beheerders alles verwijderden.
W is geen lekkertje en doet veel onverstandigs. Ook in Friesland was hij niet te helpen. Maar we hebben het wel over een mens die vrijwel niks meer heeft en kostte wat kost voor zijn dieren wil blijven zorgen.  Uitzichtloos, lijkt het.
Vanmorgen wilde ik hem waarschuwen voor de kwade sentimenten die de ronde doen, maar hij was er niet. Ik hoop dat hij of via een instantie is geholpen of een barmhartige Sameritaan.
Wat lelijk is die onderbuik van de samenleving.

3 opmerkingen:

  1. Wat erg dat mensen zó reageren, wat een onbegrip en wat naar ook voor jou. Laat het langs je schouders afglijden, wie doet wat zijn hart ingeeft, doet het nooit verkeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rot dat mensen zo reageren. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat erg, dat men jou veroordeelt, omdat je helpt.

    BeantwoordenVerwijderen