Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zaterdag 8 oktober 2016

Hernieuwde vreugde

Het herstel lijkt door te zetten en ik ben enorm blij. Voel me weer mens na een dagenlang aan vingertoppen aan een rotswand gehangen te hebben.
De dagen zijn weer periodes van afwisselend rust en ondernemen, niet meer af en toe met moeite opstaan om broodnodige handelingen te verrichten.
Enfin, lekker geslapen, en Vroege Vogels ter begeleiding van het ochtend gebeuren. De keuken moet opgeruimd en een stukje vuilnismanagement gepleegd. Er ligt nog een stuk Volkskrant, en een grote tas met krantenknipsels ter opruiming en dat is te doen, voel ik.
Dat start de dag al zo anders, dat ik de neiging krijg om te zingen.
Wennen zal het nooit, die diepe putten die op je weg stiekem blijken voor te komen. Het is nooit iets waar je aan went, hooguit leer je je er op in te stellen en niet al te zeer van streek te raken.
Dus genieten van wat er is als het er is. 


3 opmerkingen:

  1. Rake omschrijving van die vingertoppen. Blij dat je je nu weer gezekerd voelt.
    Lekker zingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier vlogen de Vroege Vogels ook rond vanochtend. Goed te lezen dat je weer meer kunt genieten! Fijne zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga lekker zingen Vlasje... Er is toch geen peil op te trekken wat er morgen weer gebeurt hè. Geniet weer van de komende week!

    BeantwoordenVerwijderen