Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



vrijdag 2 september 2016

Dobberen

De onverwachte afspraakloze dagen waren kennelijk nodig ook, want ik rommelde een beetje ongestructureerd rond en verwerk een plots opkomende vermoeidheid. Ik denk dat er van de afgelopen maanden nog veel
naar buiten komt als je het de kans geeft, dat  moet kennelijk en ik laat het zijn gang gaan. Even nog geen zoektocht naar de kanoroute en geen ingrijpende werkjes, gewoon een beetje rommelen en meewaaien met de wind.
Gister deed ik wat boodschapjes en bracht twee oude (geen antieke) koffers naar een tweedehandswinkel en ving tot mijn verbazing nog 5 euro ook. Het was een relaxdagje dat ik dus nodig had en vandaag voel ik er weer eentje komen. Ook goed.
Het vechten ertegen kost meer energie dan het me oplevert, dus deze dagen zijn helende dagen, en ook daar kan ik zo mijn plezier aan beleven. Hele kleine klusjes die steeds bleven liggen komen zo aan bod en veel lektuur en het gevoel dat dit mag en kan is ook al een bevrijdende emotie. Niet in de  ik-moet-stand maar laat maar komen zoals t komt.



2 opmerkingen:

  1. Mooi,als je het werkwoord "moeten"kunt laten varen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is de beste manier.. een relaxstand zou je elke dag moeten kunnen aanzetten :)

    BeantwoordenVerwijderen