vrijdag 16 september 2016

cooling down

Dit was een heftig weekje door de hitte. Ik kon er heel slecht mee uit de voeten, voelde me vaak echt ziek, ondanks een tropenrooster en alle andere maatregelen.
Gistermorgen was een verademing qua temperatuur, maar 's middags werd het toch nog pittig warm. Nu is
het hete front verdreven en beginnen we aan de rest van ons leven. Mijzelf kennende heb ik nog minimaal een recuperatiedagje nodig en dan hoop ik weer met opruim en andere bezigheden verder te gaan. De katten en de daklozen + honden (W is nog steeds vol verbazing over het gebaar van de hem wildvreemden H. en M.) waren niet geholpen met tropische sferen. Huis en stad moeten nog even de warmteresten van zich afschudden en dan doen we weer gewoon. En gewoon kan zo plezierig zijn.
Weer trek hebben in eten en zin om te koken, niet hangen om lijf te ontzien, maar gewoon als ik (terecht) moe ben. Dingen ondernemen en niet overal als een berg tegenop zien. Kortom van overleven naar leven.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten