zaterdag 6 augustus 2016

zakkerdezak

De hele dag rustig geluierd en goed voor mijzelf gezorgd, was broodje nodig want ver in het rood gekomen.
Nicht E bracht wat foto's en ik mocht uit zijn fotoalbum een keus maken. Ze heeft heel wat werk aan de afwikkeling. Een aanbod om nog eens het huis te bekijken wees ik af, geen behoefte aan nachtmerries, want dat is het. Ik heb nu een foto uit de eerste periode van het huis, toen er een echte gezellige huiskamer was, ongeloofloos dat iemand in minder dan  dertig jaar er zo'n puinbak van weet te maken, niet alleen het huis, maar eigenlijk zijn hele leven. Koude rillingen, ik vermoedde het, maar het overtreft het.
Zijn eigen keuze, zeggen sommigen, ik vraag me af of dit nog vrije keus was of een ziektebeeld.
Maar ik ga verder met mijn relaxstandje. Ik zorg wel voor mijzelf.

3 opmerkingen:

  1. Het zal vast zijn keuze niet zijn geweest en hij kon niet kiezen voor verandering. Daar liggen oorzaken aan ten grondslag. Tegenwoordig weten we beter waarom mensen bijvoorbeeld verslavingsgevoeliger zijn. Dat weten helpt al, maar er zijn veel factoren voor een 'geslaagd' leven. En wie bepaalt wat geslaagd is? Goed om te lezen hoe je voor jezelf zorgt en je sociale systemen aan het onderhouden bent. Een knuffel op afstand, X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tegenwoordig wordt alles onder 'je eigen keuze' gelabeld. Ik geloof daar niet zo heel erg in. Want dat schuift ook- vooral voor de overheid - het zorgen voor af. Zorgen voor mensen die minder keuzes hebben of helemaal niet in staat zijn om te kiezen. Precies wat Ageeth hier schrijft.
    Je doet het goed Vlasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je ook een foto uit zijn "goede tijd"?

    BeantwoordenVerwijderen