Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



donderdag 11 augustus 2016

Vloeien

Het praten met maatje I heeft een idee doen opkomen. Ik vertelde over de schrijfclub waarin ik had gezeten en toonde wat dingen van mijn hand. Prompt begon er wat te kriebelen. Ik wil weer, ik wil mijn gevoelens uiten en er iets mee doen.
Niet voor lezers, voor mijzelf. In het verleden hielp het me nogal eens om dingen helder te krijgen en te verwerken, misschien nu ook wel.
Kort voor mijn 1e borstoperatie maakte ik een tekening van een zee van borsten, dat was een afscheidsgebaar dat me veel goed deed. ik gaf hem weg, omdat ik hem niet meer nodig had, het was over.
Zo heb ik vaker dingen schrijvend en tekenend verwerkt. Ik geef mezelf opdracht om dat nu weer te doen en het is klaar als het klaar is, dwz er is geen einddatum of streven, maar ik weet dan vanzelf als het genoeg, klaar is.
Dat zou goed kunnen helpen om mijn huidige gedachten- en emotie-kuil te dempen.
Op het blog zal ik het ws niet tonen, want het is heel privé, maar voor mijzelf is het wel belangrijk om te doen.
Ik ga ervoor, het eerste staat al op papier. En het schrijven geeft al wat lucht.

4 opmerkingen:

  1. Als het voor jezelf goed is is het een mooie manier om te doen! En je moet goed voor jezelf zorgen hè :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi,hoe een gesprek wijsheid uit het onbewuste naar boven laat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed van je om dit te doen. Ik hoop dat het louterend uitwerkt voor je!

    BeantwoordenVerwijderen