dinsdag 9 augustus 2016

Uurtje

Vandaag is vaste hulp M er weer, tot mijn grote vreugde, want we weten wat we aan elkaar hebben en ze kent het huis bijna beter dan ikzelf. Het extra zorg-uurtje is omgezet in een uurtje extra per week van M herself, en dat is wel en niet ideaal. Ideaal om voorgenoemde redenen, niet omdat 4 uur hulp achter elkaar wel erg veel is voor mij. Maar ik wil het gebruiken voor extra opruimrondes, dus dan is het het beste daar 's morgens maar meteen mee te beginnen zodat mijn kruit nog intact is en ik later mag uitpuffen terwijl zij de routines doet. Zien wel hoe het bevalt.
Ben wel herstellende van de grote energiedip, maar nog niet op het voorgaande, goede (voor mij dan) peil.
Kleine stapjes maken, dus. Lastig om steeds weer te anticiperen op de staat van de dag.
Loslaten is zwaar werken. 



4 opmerkingen:

  1. Oh, wat ben je toch een heerlijk mens, Izerina !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, ja, zo doe ik dat als er hulp komt...ik begin aan een klus...die ik nooit af ga krijgen of ook maar overzie, en net als ik totale paniek voel opkomen komt de hulp. Zij overziet het wel, ik zet koffie, en kijk mee hoe ze het afmaakt. Werkt super voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Loslaten is zeker niet makkelijk. Joh ik geniet toch van hoe jij alles omschrijft! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen