zaterdag 13 augustus 2016

Klaargekomen

Ja dubbelzinnige titel, maar wel waar. Ik geloof dat ik klaarheid heb in de D-emotiestorm. Die is gaan liggen lijkt het en ik voel me helder en schoon en klaar .En dat is een orgastisch gevoel bijna. Stilte na de storm, tevreden en klaar om de rest van mijn leven zonder overtollige bagage tegemoet te gaan. Gezwollen taalgebruik? Het komt het dichtst bij mijn gevoel toch.
Mocht er ergens nog een kleine werveling opsteken, dan weet ik wat te doen.
Dat ik het zelf heb opgelost, mijn kracht heb gebruikt in plaats van in mijn verdriet en vragen te blijven zitten, geeft me ook een enorme kick. Volgens mijn moeder waren mijn eerste echte woordjes; Salluf toen ! en dat is toch ook wel een van mijn  lijfspreuken gebleven. Zelf doen als het even  kan, en anders met hulp zelf doen.
Het voelt nu heel licht en tevreden en open, losgeschud van wat me neertrok.
Heerlijk!
Diot wordt een heel mooi weekend en ik voel het als een nieuw fris begin. 

6 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk. Jij hebt wel zelfkennis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie start van een lekker weekend dus! Heerlijk zo'n positief logje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi je bent er vol doorheen gegaan zo te lezen. Het beste om te verwerken en verder te kunnen, nu staat het niet meer in de weg.
    Ellende en verdriet gaan voorbij, wat blijft zijn herinneringen aan blijde en gelukkige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk dat alleen al door de titel je pageviews enorm omhoog gaan. En dan lezen ze top-inhoud en kan men alleen maar concluderen dat hier een mooi mens schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn. Mijn ervaring is dat er op onverwachte momenten toch wel oprispinkjes komen. Wat ik dan doe is gewoon laten gebeuren en ze ebben vanzelf weer weg.

    BeantwoordenVerwijderen