Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



dinsdag 2 augustus 2016

Applaus voor je zelf

Is juist een goede gewoonte, tevreden zijn met je zelf en wat je bereikt. Al is mijn polsstok maar klein, vorig jaar ruimde ik in korte tijd 1500 boeken op. Nu ben ik bezig met de jkleing en in het najaar staat de muziekverzameling op de agenda. Tussenndoor de dagelijkse dingen en een beetje extra aandacht voor de tuin, die ook veel opruimtalent kan gebruiken. Stapje voor stapje. En af en toe kom ik een la of bakje tegen waarvan ik denk o jee en meteen in aktie kom.
Dus ik klop mijzelf geregeld op de schouder om te bevestigen dat ik goed bezig ben en dat veel kleine stapjes ook tellen. Het maakt me ook erg blij.
Vorige week viel de invalhulp uit (geinige zin), wegens ziekte, maar ik tracht tenminste voor het oog de gevolgen wat te minimaliseren. Eind van de week nog 1 x de invalster en volgende week mijn eigen M. en hopelijk komen dan ook de extra uurtjes voor opruimhulp erbij.
Nu even kijken bij de Juttersmarkt en hopelijk straks rondje keuken opruimen (beetje) en wat in de tuin ruimen.
Ik heb aardig de modus te pakken. En hoe meer resultaat ik zie, des te meer het stimuleert om door te gaan.
Go, Vlasje, go!

6 opmerkingen:

  1. Marja haalt me de woorden uit de mond. Hans en ik zijn ook aan het opruimen geslagen, steeds een beetje dan blijft het ook nog gezellig in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, 1500 boeken, wat goed! Iedere dag een beetje werkt perfect, ik doe / deed het ook zo, dan heb ik er nog zin in, anders brand ik af en gebeurt er niks.. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig,dat elke zak er uit en stimulans voor de volgende exemplaren is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar. Met weinig energie toch iets voor elkaar krijgen. Dan heb je een applaus verdiend!
    Afgelopem weekend hebben oudste zoon en ik de boekenkasten nagekeken en het eea eruit gehaald en in de verkoop gezet. De week ervoor ook al boeken uitgezocht voor verkoop. Vandaag heb ik de apothekerskast in de keuken uitgezocht en opnieuw ingedeeld. En weggedaan wat over datum was. Ik zag steeds dingen staan die echt oud waren. Het trok me niet om het te gebruiken, maar weggooien vond ik ook zonde. En steeds als ik die kast opentrok voelde ik me schuldig. Dus vandaag rigoreus opgeruimd. Heerlijk :-) Morgen twee keukenkastjes op het programma. Zo heb ik een keukenmachine waarvan ik veel onderdelen niet gebruik en er vast ook wel wat weg kan naar de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Go girl.... Goed bezig!
    1500 boeken, tjonge, ik dacht dat ik er een hoop had 😉

    BeantwoordenVerwijderen