Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 17 augustus 2016

accu

Mijn persoonlijke accu is vergelijkbaar met die van een oud mobieltje; om de haverklap aan het infuus en leeglopen waar je bijstaat zonder echt iets te doen, alleen aanstaan is al voldoende. Mij kleine inbreng in de tuinwerkzaamheden gisteren, hebben me de rest van de dag vrijwel energieloos achtergelaten en nu ben ik nog maar net een tikkie aan de praat.
Geeft niks, want het resultaat mag er zijn, maar wel confronterend elke keer. Ik zou natuurlijk gewoon lekker willen doorstomen met die tuin of een ander project beginnen, maar ik ben nog te moe om zelfs maar een ritje te overwegen. Vanmiddag de biotas ophalen en dan meteen een klein boodschapje en een heel klein stukje over de dijk, is ws meer dan genoeg. Vanmorgen kan ik afwassen en een stukje koelkast schoonmaken en een was doen. That's all folks!
Maar ik kan wel lekker in t zonnetje of de schaduw gaan zitten buiten met een stapel lektuur. En evenzeer er verder een prettige dag van maken.
Ach ja,  dan maar de hele dag steeds aan de prik (lees; oplader) en hopen dat het accupeil stijgend wordt. Wat is, is.

3 opmerkingen:

  1. Jij weet je grenzen en houdt daardoor meer energie "over".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie vergelijking maak je weer. En Vlas..ook ik moet veel vaker aan de oplader dan vroeger. Onze situaties zijn absoluut onvergelijkbaar maar leeftijd van accu begint ook bij mij een rolletje te spelen. Tussen één en drie houden wij altijd rustpauze en voortaan zeg ik dan als ik met een boek op de bank lig, dat ik aan de oplader lig. Dat klinkt voor mezelf nét wat actiever.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ieder mobieltje is ooit weer ook een oud model. Dus vroeger of later overkomt dat ieder mobieltje.

    BeantwoordenVerwijderen