Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 6 juli 2016

Vacuum

Gisteren nam het ziekenhuis in Alkmaar contact met me op, dat via een scan was ontdekt dat de hersenen van D. niet meer doorbloed werden, vrijwel hersendood dus en dat het medisch geen zin meer had te blijven beademen enzo. Hij werd losgekoppeld en overleed snel en geruisloos om half zes. Dat kwam evengoed wel binnen. Afwisselende gevoelens, opluchting, bijna blijdschap dat deze zinloze episode was afgesloten, verdriet voor de mens die ik nu echt kwijt ben, verdriet over het in-trieste van de situatie, lachen over de zotheden die we samen beleefden, de gein en de warmte. Onvrede over de situatie, waarvoor hij nooit iets geregeld had en waarin ik nu terecht ben gekomen. Een rare cocktail.
Later werd ik gebeld wat er met zijn spullen, die hij bij zich had toen hij neerviel, moest gebeuren en realiseerde ik me nog meer dat het ziekenhuis nog niet aan allerlei maatregelen betreffende financien en zaken was gekomen en dat de bal eigenlijk bij niemand lag, maar het toch dichtste bij mij.
De twee nichten waren aardig, maar daar heb ik niks aan, wat ik hen ook niet kwalijk neem, en verder is er dus geen duidelijkheid en ik wil niet als executeur testamentair benoemd worden, te moeilijk, te zwaar en ik heb geen wettelijke status (die ik ook nooit geambieerd heb).Wel wil je dat alles netjes geregeld wordt. en ik weet het meest van wat wel of niet door hem gewenst was. Hij wordt vandaag door een uitvaartbedrijf naar Den Helder gehaald en ik heb al met Gemeente (niet vriendelijk of behulpzaam) en uitvaartcentrum gebeld. Ik wacht nu op een telefoontje van hen over hoe en wat.
Chaotisch, helemaal in de stijl van D.
Gelukkig kreeg ik uit eigen kring wel veel lieve telefoontjes en kwam broer G direct aansnellen.


13 opmerkingen:

  1. Wat fijn voor je dat jouw 'broer' er dan direct is. Dit kan een mens niet helemaal alleen. Heeft G. hem ook goed gekend?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan komt er toch heel wat op je bord te liggen,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeilijke situatie. Dat je niets mag doen is ook niet prettig, maar je hebt gelijk je kan het beter niet doen. Uitvaartcentra zijn welwillend meestal maar ook beperkt in wat ze mogen doen. Moet de Gemeente toestemming geven hoe begraven gaat worden?

    Fijn dat je meelevende mensen om je heeb hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte met alles. Ik denk aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moeilijk,dat je niets kunt doen.Hoewel dat juridisch gezien misschien het beste is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeilijke situatie. Hopelijk zal het redelijk netjes afgehandeld worden. Goed van je duidelijk te maken dat je niet als executeur testamentair benoemd wil worden. Veel sterkte in deze toch wel rollercoaster van emoties.

    Groet Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet makkelijk allemaal!
    Maar het gaat je vast lukken om dit mooi af te sluiten voor hem en voor jezelf. Sterkte! Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat er niemand over zijn leven heeft hoeven te beslissen, dat zou wel heel zwaar zijn geweest. Goed van je dat je je niet bezig gaat houden met de afwikkeling. Nogmaals sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vlassss, dood is dood. Bemoei je gewoon nergens mee. Wat er met zijn huis moet en met de inboedel gebeurd , daar heb jij niets mee te maken. HIJ was je goede vriend en niet zijn rotzooi.
    Misschien krijg je een uitnodiging voor de begrafenis. En zo niet dan niet.
    Hij zit heel diep in je hart. De materie die overblijft hoort niet bij jou. Loslaten dus.

    Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als je iemand verliest die zo dicht bij je staat dan beland je voor je gevoel in een onwerkelijke situatie. Het heeft tijd nodig om het te v

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het bovenstaande is van mij maar er ging iets fout. Reageer vanaf een tablet.Er breekt nu een verdrietige periode aan. Van verwerken en afscheid nemen. Je weet dat het gebeurd maar toch komt de klap hard aan.Jammer dat hij niets geregeld heeft.Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.Dikke kussss.....

    Liefs Frederique



    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sterkte! Het is toch een achtbaan waar je ongevraagd in terecht bent gekomen..

    Heel verstandig om geen executeur ('testamentair' zetten we er al een tijdje niet meer achter bij nalatenschappen) te willen zijn. Op die manier word je op sommige punten aansprakelijk voor de boedel. Als je daar geen ervaring mee hebt of zin hebt je erin te verdiepen, gewoon niet aan beginnen.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen