Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



donderdag 21 juli 2016

Thanks

De hitte is weg, alleen warmte blijft, maar veel aangenamer dan gisteren. Dat is fijn, want bij dat soort temperaturen, die zo plots oplopen, verkeert het lijf in alarmfase 1.
Een bad om zweetkristallen weg te spoelen en dan wat wegwerken in huis, zodat de hulp die komt invallen vanmiddag, niet meteen rechtsomkeert maakt (lichte overdrijving...).
De Tour is nog steeds spannend, wat niet zo vaak gebeurt, de laatste dagen.
Mijn energiebalans lijkt weer aardig ok, ondanks de tropische temperatuur van gisteren.
 Dankzij de chemo's van jaren terug, heb ik vrijwel geen okselhaar meer en ook het venusbos is nog maar karig bezet,  en ik zweet veel minder, toch verdraag ik hitte beter dan voor die tijd. Tja dat van dat nadeel hè, en Johan Cruijff.
Gisternamiddag, na de Tourfinish, haalde ik de ODINtas op en bezocht nog even een supermarkt voor wat aanvullende zaken, het was toen al duidelijk koeler, en de wind was toegenomen, dus dat waaide lekker uit.
Voorlopig is het zomers en die gekke uitschieters naar boven lijken nog niet geagendeerd voorlopig. Prima de luxe!
Het is heerlijk dat ik zo intens van alle voordelen in het leven kan genieten en de nadelen zo kan relativeren. Het maakt dat ik echt LICHTER leef dan pakweg 20 jaar geleden. Ik kon erg grijs zijn, toen, en leed onder hevige depressies. Medicatie, zelfmanagement en een dosis kanker hebben mijn leven veranderd, eigenlijk niet mijn leven zelf zozeer, al ik zit  inmiddels in scootmobiel en heb  nog wat averij links en rechts, maar hoe ik ermee omga en om me heen kijk.
Niet alleen maar zon, maar eigenlijk altijd wonderlijk en mooi en  verdomd interessant.
Het lijkt of mijn zintuigen wijder openstaan en vooral gericht zijn op het lichtere spectrum. Mirakel, echt waar.
Daarom kan ik zo lyrisch schrijven over dingen, want zo ervaar ik ze.
Een gezegend leven nu.

10 opmerkingen:

  1. Je weet het zo mooi te verwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de loop der jaren zijn de haren op genoemde plekken ook verdwenen of uitgedund. Ook zonder chemo werkt het kennelijk zo. Makkelijk hoeft het niet meer geschoren te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je wereld kleiner wordt,is het beleven intenser. Zo ervaar ik het.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Annemaria Koekoek21 juli 2016 om 20:14

    Ik dacht al vaker: deze schrijfster heeft héél goede medicatie. Mag ik vragen welk middel deze uitwerking heeft? Dan kan ik eens overleggen met mijn huisarts.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prozac heeft de zwartheid er wel onder bij mij, maar de levensinstelling is vooral gekomen door zelfonderzoek en veel lezen over boeddhisme, tao en nondualisme. Maar ieder moet zijn eigen sleutels vinden, humor-en die heb jij-is een mooie relativering.

      Verwijderen
    2. Annemaria Koekoek22 juli 2016 om 14:34

      Mmm, momenteel is het grappen maken me wel vergaan... Knap dat je je onder moeilijke omstandigheden goed overeind weet te houden, je zou er misschien een online cursus in kunnen geven.
      groet, A.K.

      Verwijderen
  5. Leuk om elke dag je blog te lezen en respect voor jou levens kijk. Herken veel van wat je schrijft over onze natuur want woon zelf vlak bij Mariendal en loop daarc2 x per dag met mijn honden. Ik wens je een fijne zomer met mooie tochten in je schoot !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke dag Mariendal is een kado! Wens jou ook veel plezier!

      Verwijderen
  6. En ons medicijn is elke dag een vlasje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! De mijne ook! Het is een goed medicijn.

      Verwijderen