Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zaterdag 16 juli 2016

Steunpunten

De afgelopen 3 weken zijn natuurlijk een rare periode geweest. Schrik, spanning, verdriet, onzekerheid, verantwoordelijkheidsgevoel, onduidelijkheid, regelen en steeds golven van droefheid. Op mijn blog kreeg ik veel lieve en aanmoedigende en begrijpende steunreakties. Dat helpt echt. Een mens kan zo aan zichzelf twijfelen, ondanks dat het vrij duidelijk is wat er gebeurt en wat er gedaan moet worden. Elke aanmoediging is dan een hand op je schouder.
Ook mijn aangenomen broer G, was er steeds voor me, mijn hulp M en wandelbuum zelfs.
Lief en dankbaar aanvaard want ook zo fijn.
Ook telefoontjes, messages en mail waren erg welkom en troostend.
Evengoed moet ik zelf door veel gevoelens heenwerken, maar het is heerlijk te merken dat velen je willen helpen en steunen.
Dat is warmte waar het hart soms bibbert van kou.
De natuur en muziek hebben ook een belangrijke rol gespeeld en  katjes die komen kroelen en tegen je aan liggen hebben ook zo hun koesteringen.
Ik ben nog wat emotioneel en platgeslagen maar richt me alweer aardig op. Het komt goed, maar het neemt wel even tijd. Het verlies van vriendin G was pas in maart en nu ook vriend D, das veel. Maar ik weet dat ik taai en sterk ben als het er op aan komt, dat ik weet hoe heling werkt en dat ik de tijd heb en neem.
Dankbaarheid all over the place.

4 opmerkingen:

  1. De tijd nemen en weten dat het allemaal zijn loop heeft gehad en onvermijdelijk was. Heb er vrede mee, zeker over de manier waarop het afscheid in goed harmonie gegaan is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verwoord. Komende week wordt mooi zomer weer verwacht, kunnen we weer veel tijd buiten in tuin en natuur doorbrengen. Is balsem voor de ziel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rouwen doet eenieder op zijn eigen manier.. Dus zeker de tijd nemen die je nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen