Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



dinsdag 12 juli 2016

stappen

Als je je iets voorneemt, kun je het beste meteen met stappen nemen  beginnen. Gezien mijn energiehuishouding zullen dat kleine misschien wel babystapjes zijn, maar elke stap is er een.
Gistermorgen meteen achterstallige klusjes van het weekend gedaan, zoals daar zijn; wat administratie, wat opruimzaakjes, de planten in de tuin die over het pad slierden door de harde wind, opgebonden en het pad weer ruimer gemaakt, groenten die pips werden in een sapje omgetoverd, gezond gegeten en niks uitgesteld. In de middag volgde een bezoek met nicht E aan het uitvaartcentrum om de uitvaart te regelen en alles in gang te zetten. Donderdagmiddag vindt het allemaal plaats, heel simpel en bescheiden, maar wel in D's geest.  E liet de details van de uitvaart en advertentie grotendeels aan mij over en ik had al voorwerk met muziek en nadenken over van alles gedaan, dus kwamen we er vlot uit. De drie nichten aanvaarden de nalatenschap beneficiair, dwz, alleen als er een plus overblijft en daar lijkt het wel op. Ze laten de boedel door een bedrijf afvoeren en het huis verkopen, dan blijkt wel hoeveel er overblijft, het zal niet erg veel zijn vrees ik. Maar ja dat hoeft ook niet.
Ik heb er nu wel rust van. Nog de teksten voor de plechtigheid schrijven en na donderdag is er weer een hoofdstuk afgerond. 


5 opmerkingen:

  1. Goed,dat die nichten jou bij de uitvaart betrekken. Ook dat is afscheid nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helpt allemaal bij het verwerken en afscheid nemen van D.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat je er toch bij betrokken wordt..Zo wordt het mooi afgerond..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is er niet iets uit die boedel wat jij graag zou willen hebben? Al is het maar en koektrommeltje waaraan je herinneringen hebt. Het gaat niet om iets van waarde maar een persoonlijk dingetje. Het is natuurlijk in tegenspraak tot je less-is-more principe maar nu kan het nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn Vlasje dat je dit nog voor D kunt doen en dat je er niet alleen voor staat. Jullie fixen dit toch maar met elkaar, top hoor!

    BeantwoordenVerwijderen