vrijdag 22 juli 2016

Soooooo, heeee

De dag begint met een lekkere bewolkte lucht en aardig wat wind en dat vind ik plezant. Even afkoelen, want gisteren was t niet zo heet, maar wel wat benauwd. Even een bijkomdagje is zeer welkom.
Tto mijn schrik ontdekte ik dat een buuf morgen jarig is en het zou een doodzonde zijn dat te vergeten. Ik heb veel steun en hulp gehad in moeilijke tijden en ondanks dat onze karakters en instelling nogal botsen, is dat zo belangrijk geweest, dat ik haar toch niet tegen de haren in wil strijken (al is dat snel gebeurd).
Zo meteen dus even op kadootjes jacht.  Ik breng ze gewoon even langs want voel me niet fijn bij haar 'visite' idee.
Verder wil ik op t erf en in de tuin wat opruimen want met die warmte had ik daartoe de moed niet. Tuin op het zuiden, dus snel een bakoven.
De graskanten van de gracht werden gemaaid en dat ruikt zo lekker.
De invalhulp gister is een lieve vrouw met een gouden hart maar  dat ligt ook op haar tong, dus het was erg drukkig allemaal. Bovendien ben ik ' s middags al over de top van mijn persoonlijke accuverbruik heen, dus dan wordt het erg vermoeiend.
De Tour komt vanmiddag over allerlei Alpentoppen heen, en het is een lange uitzending met ws veel kijjkplezier.
Ik word wel getrakteerd.
De fruitmand had wat last gehad van de warmte, dus er ligt een regimentje  wat over de top heen zijnd fruit klaar voor een grote kan smoothie (in flesjes goed te bewaren voor 2 dagen).
Mijn gedachten worden rustiger, het water helder. Slapen als een roosje, moeheid herstelt redelijk goed en ik verwelkom elke ochtend het leven met vreugd.



2 opmerkingen: