zondag 3 juli 2016

Portemonnee en niet alleen rijden.

Vanmorgen eindelijk fatsoenlijk weer voor een flinke rit.
Heb de dijk, duinen en kanoroute gereden. Orchissentijd over hoogtepunt heen, vlieren uitgebloeid, mooie toortsen, slangenkruid en walstro. Heerlijk. De vlieg in mijn hoofd reed wel mee.
Op de terugweg besloot ik door te steken naar het Noord-Hollands kanaal om bij Fort Westoever op het terrasje wat te gebruiken. Had ik al een thee en een friet besteld, had ik mijn portemonnee niet bij me. Terwijl ik ernaar zocht schoot me het beeld te binnen van gistermiddag, dat mijn beurs uit mijn tas op de grond was gegleden  en dat toen ik hem wilde oprapen, de telefoon ging...... niet fraai.
Gelukkig ken ik diverse mensen die bij Westoever betrokken zijn en werden gegevens uitgewisseld zodat ik per bank kon betalen, en dat heb ik bij thuiskomst meteen gedaan. Wel even over de Kermis gereden die vrijdag van start ging. Meteen al genoeg gezien ook. Alles staat dicht op elkaar, en stinkt en maakt herrie en glittert en geeft licht, brrr.
Het was een fijne rit, maar D. reed in gedachten mee. We hebben hem meermalen samen gereden en hij reed hem ook alleen altijd graag.
Het laatste nieuws is niet bemoedigend; hij heeft nu ook hoge koorts erbij en ze zoeken naar de oorzaak. Het plaatje wordt er dus niet fraaier op.
Nu de Tour die verder rijdt door het landschap van een leuke vakantie ooit. St.Germain-sur-Aye, ze rijden er vlak langs.  Das dan wel weer leuk.



3 opmerkingen:

  1. Logisch dat D. in je gedachten was. Die koorts is inderdaad een slecht teken. Goed dat je eropuit bent gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blijft aan je vriend denken. Dan was dit wel een mooie manier en een goede omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt niet goed. Maar je bent een lieve vriendin. Ik hoop dat het toch weer beter gaat, straks. Ik denk aan je.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen