Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zondag 10 juli 2016

Klantenbinding? Afdanken!

Verbluffend raar beleid van de firma Odin. Opeens wordt de hele Noordkop van Noord-Holland van de bezorgservice uitgesloten. Dit ging al via ophaalpunten, dus niet persoonlijk. Maar de dappere Groenteman die al jaren afhaalpunt is, en altijd zijn clientèle probeert tegemoet te komen,  werd het al steeds lastiger gemaakt, nu wordt de hele regio geschrapt, omdat de bestelkosten te hoog zouden zijn en de abonnementen terug lopen. Tja zomers gaan mensen op vakantie en eten uit eigen of mee uit andermans moestuin. Als je een klantwinaktie had gedaan, waren er misschien wel genoeg abo's gekomen. Enfin ik vind het niet netjes zo abrupt afgeserveerd te worden.
Ik ben al ruin 15 jaar klant, vast, met ook bestellingen uit de webshop naast mijn tas , al voor de groentenman het op zich nam en er een particulier het in Den Helder opstartte. En nu? Groentenman probeert een andere leverancier voor de groenten/fruit abonnementen, maar die levert alleen dat. Dus wordt het een stuk ingewikkelder om al je biospullen in huis te krijgen. Ik hoorde het afgelopen woensdag toen ik mij  tas ophaalde en kreeg later een mailtje van Odin zelf, bedankt klant, maar nee je krijgt niet meer.
Verbluft. Geërgerd mailtje teruggestuurd, maar niks gehoord.
We gaan het wel oplossen, maar wat een stank voor dank.
De tuin lokt en de Tour is bezig de Pyreneeën te bedwingen. Vandaag nog even rust voordat uitvaart regelen en nog meer zaken mijn aandacht gaan opeisen.  

6 opmerkingen:

  1. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar voor jou vervelend als je al zo lang gebruik maakt van die producten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is voor jou als vaste klant lastig, maar uit bedrijfsmatig opzicht de enige keuze. De kop van Noord-Holland is erg conservatief= relatief weinig klanten, de kop van Noord-Holland is niet dicht bevolkt: minder klanten, grote afstanden.
    Bio is nu bijna overal makkelijk te koop en goedkoper dan Odin dat kan = nog minder klanten.

    Die paar klanten die er dan nog zijn zijn niet rendabel.

    Ik betwijfel zelf of Bio wel de oplossing is. Milieuvriendelijker is het vaak niet door oud sentiment dat het vroeger wel milieuvriendelijker maakte maar nu door innovaties bij de reguliere telers is ingehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt als klant wel 'merkentrouw' zijn maar eens te meer blijkt maar weer dat merken niet 'klantentrouw' zijn. Jammer..

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bizar. Is Willem&Drees wat voor je? Die hebben geen moeite met bezorgen, nog niet in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer! Ik heb het idee dat bedrijven die als een van de eersten zijn begonnen met biologische abonnementen, zoals Odin, het tegenwoordig moeten afleggen tegen stunters zoals Hello Fresh (van zalando, dus nog nooit winst gemaakt), Mathijs, Allerhande. Al die nieuwkomers spelen in op de trend van biologisch en lokaal, maar blijken het in de praktijk zelden te zijn. Jammer voor de bedrijven die er mee zijn begonnen. Wet van de remmende voorsprong?

    BeantwoordenVerwijderen