Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



maandag 18 juli 2016

Hittegolfje

Het ziet er naar uit dat dit een warme week gaat worden. Vandaag pak ik eerst alle liggende klusjes aan en pak dan even de scootmobiel voor een zonneritje. Morgen moet ik al vroeg bij de orenheer zijn dus kan ik aansluitend de kanoroute rijden. Bij temperaturen boven de ca 23 graden gaat in Huize Vlas een tropenrooster in. In de vroegte dingen doen en dan eventueel rijden of binnen de koelte opzoeken.


Drie weken lang niet op dinsdagochtend hulp M , maar van een invalster op donderdagmiddag. Niet mijn favo oplossing, maar het is beter dan niks.
De tuin behoeft nog veel werk om het toonbaarder te maken en ook dat ga ik met kleine stapjes aanpakken.
Nee, vervelen is er niet bij, maar wat ik duidelijk anders ga doen is elk klusje dat snel gedaan kan worden zo veel mogelijk meteen aanpakken. Het scheelt ergernissen want vaak ben ik later te moe, of komt er van alles tussendoor, waardoor die werkjes blijven liggen en je het gevoel geven dat er niks uit je handen komt.
Er is een was afgehaald, en morgen ofzo kan er een volgende gedraaid worden. De afwas staat al in de week, en ik wil echt het erf opruimen.
De Tour hobbelt voort en heeft nog steeds spanning met Bouke Mollema op de tweede plek.
En zo breng ik de dagen in afwisseling van aktiviteit,  rust en  veel buiten zijn door.  Ik lees in de bio over Paul McCartney, die ik mijzelf kado gaf en doe wat aan soulsearching. Ik kook weer zeer gezond en pers groentensapjes, eet fruit als tussendoortjes en voel dat het zo goed is voor mij.
Leven vol ontzag ervoor. 





1 opmerking: