Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 13 juli 2016

Het is bijna rond

Gisteren was een drukkig dagje. Mijn hulp M kwam voor de laatste keer voor haar vakantie. Nu krijg ik 3 weken op donderdagmiddag een vervangster.  Ook zou volgende week het extra uurtje in werking gaan. Daar hoorde ik nog niets van.
Ik schreef een tekst voor de uitvaart en maakte de definitieve muziekkeuze. Er werden berichtjes en telefoontjes gepleegd en met een half oog keek ik naar de Tour (mooie aanval van Sagan, mijn voorzichtige favoriet, die lekker alles aan zijn laars lapt).
Ik zocht contact met kroegbaas K., die toezegde na afloop van de uitvaart op zijn rekening koffie te schenken in de kroeg voor een nazit.  Mijn aandeel zit er voorlopig op.
Tevens snoeide ik de vijg die door een enorme zomerse groeispurt (veel regen) het pad en de plaats verduisterde en over begon te hangen.
Kortom flink wat verricht en als beloning voor mijzelf en om de gemoederen even te zalven, reed ik een flink rondje dijk en duinen in de vooravond. De zee rook naar gekookte mosselen, de dijk naar teer en de duinen naar rimpelrozen. Zo helend.
Aansluitend sliep ik als een roos (ondanks CBD+-olie was het de laatste 14 dagen nogal op en af).
Vandaag komt de advertentie in de Helderse krant en aangezien ik geen abo heb, koop ik hem zo los, terwijl ik de laatste ODIN-tas haal.
Er draait een was, staat een afwas en verder wil ik mezelf koesteren vandaag, want morgen komt de emotionele uitsmijter.  Ben tevreden over mijzelf en omhels alvast de rest van mijn leven.

8 opmerkingen:

  1. En ik koester jouw laatste zin. Die vat alles samen. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Morgen wordt de periode uit je leven met D. afgesloten, brengt ook weer meer rust in je eigen leven, er zijn nu voor jou geen zorgen meer over zijn wel en wee en of alles wel goed ging met hem. Vind een uitvaart plechtigheid altijd een mooie afsluiting van iemands leven, een mooie manier ook om afscheid te nemen voor de nabestaanden. Veel sterkte morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig verwoord. Sterkte morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens je ook sterkte morgen. Zo mooi, je zin op het eind.
    En ik moest lachen om je regeling met de kroegbaas, X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het toch op een persoonlijke manier gaat en jullie het samen kunnen doen en niet via de Gemeente.

    Er mee bezig zijn is ook een vorm van rouw en afsluiting.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat doe je dat goed en nog steeds op jouw manier. Alleen dat al moet helend zijn. Een goede dag gewenst vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen