Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zaterdag 9 juli 2016

Heling

Op de markt vanmorgen eerst nog wat fruit gehaald, troostfruit, frambozen en blauwe bessen. Toen de steven richting dijk en de duinen. Het was heel lekker weer om de duinen door te crossen en zoals Izerina heel terecht opmerkte, de natuur is troostend en helend. Zo ervoer ik het ook echt. De kanoroute ligt er  mooi bij, nu zijn de orchissen echt aan het eind van hun bloei maar volop kattenstaarten, walstro, kamille, klavers en wikkes, prachtige soorten toortsen, een en al weelde en overvloed. Aan de Julianadorpse kant van de kanoroute staan heel veel wilde kersenbomen en ik heb mijn lijf hierop getrakteerd, net als van de eerste bramen, die al met handenvol geplukt konden worden. Terug door Mariendal en de duinen en de dijk, zodat de cirkel rond was.
Zaligheden voor neus, huid, ogen en mond om de oren niet te vergeten. Daar knapt een mens van op.
Gisteren een poos met nicht 1, E.,  gesproken, een fijne griet met het hart op de goede plek, en heel anders dan de tweeling nichten, haar halfzussen. Ze gaat de begrafenis regelen en is druk met de notaris in de weer en de verzekering (er is een goede uitvaartpolis opgedoken, maar die doen weer moeilijk, zucht). Het lijkt erop dat er een plussaldo uit de nalatenschap komt, zodat niemand in de problemen komt. Mij heeft ze graag om te adviseren, aangezien ik D.  wel goed gekend heb en zij niet. Ws. morgen gesprek met uitvaartbedrijf.
Met een beetje mazzel is dan de uitvaart te regelen en kan dat deel afgerond worden. De laatste berichten wijzen steeds meer erop dat D. bewust naar zijn einde toe heeft geleefd de laatste tijd. Een dikke middelvinger naar cardiologen en ontwenning. Het was zijn goed recht, al is het een beetje bitter.
Onderweg plukte ik vandaag een heleboel thee-ingrediënten en zo zet ik een fijne pot zonnethee,vol met bloemen (veel roos, voor troost) en ga ik lekker de tuin in. De lucht toont instabiliteit en trekt dicht maar de temperatuur is aangenaam. Ik vermaak me wel. 

2 opmerkingen:

  1. Wat de uitvaartpolis betreft heb ik ook nogal wat gedoe gehad toen mijn moeder overleed. Als de polis bij een uitvaartonderneming is afgesloten en je wilt ergens anders het laten regelen duurt het ook heel lang voor de uitkering is overgemaakt. Het heeft mij heel wat kastjes en muren laten zie n.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als hij bewust naar het einde heeft toegewerkt, geeft dat misschien ook wel rust in de kop? Fijn dat je de nicht van info kan voorzien, zo kan zijn afscheid toch in zijn stijl worden afgerond.

    BeantwoordenVerwijderen