Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



donderdag 7 juli 2016

Duidelijk

Na veel heen en weer gebel, werd de afwikkeling van de zaken rond vriend D. duidelijk. Via het ziekenhuis is de zaak overgeheveld naar de Gemeente Alkmaar, die, eventueel in samenwerking met Den Helder, het gaat afhandelen. Ik heb met een ambtenaar gesproken die met de zaak belast is en hem zoveel mogelijk gegevens toegespeeld zodat hij snel kan kijken of er toch niet stiekem een testament is, en dan samen met een notaris de nabestaanden (nichten) gaat bekijken hoe en wat en zorgen dat er een uitvaart wordt geregeld en alles financieel wordt afgewikkeld. Ik hoef dus niets meer te doen en kan het aan anderen overlaten. Het kan natuurlijk op deze wijze wel even duren voor de uitvaart geregeld is, maar ik hoor het wel.
Dat is tenminste helder nu en geeft onmiddelijk veel rust.
En daar ben ik wel aan toe, het vraagt allemaal meer van emoties en energie dan je ooit zou inschatten.
Nu ben ik met mijn eigen rouw bezig, zonder ongevraagde verantwoordelijkheden op me te nemen. Gisteren kwam ook mijn   nieuwe (buddy) vriendin even langs en al dat soort akties, telefoontjes, mailtjes reakties op blog en FB geven echt wel troost.
D. de vlieg, mag op vakantie en ik even uittuilen.
Vanmorgen weer vieze woordjes gezegd, n bij een mevrouw in het ziekenhuis, die niet eens hoefde te lachen, want het is haar vaker gebeurd. Ze gebruiken hetzelfde bandje, en ondanks dat ik nu wist dat er PUT gezegd werd, verstond ik het op mijn manier,
Die test was al bijtijds, dus doorgereden via Huisduinen (ja die plek, waar het een magnifiek uitzicht is aan beiden zijden en ik bedenk dat het wel een mooi levensafscheid is met dat als laatste beeld) de Grafelijkheidsduinen door en via de LIDL op Nieuw Den Helder (paar kleine boodschapjes) en met een grote omweg naar huis. Er is een grote rust op me neergedaald, al zit er kiespijn in mijn hart.
We zullen doorgaan, nietwaar.

7 opmerkingen:

  1. Het is fijn dat je dingen voor jezelf (en ons) op kunt schrijven. Het helpt je gedachten te ordenen en vliegen weg te jagen. Je bent in kei in het analyseren van je gevoelens en je weet troost te putten in de natuur. Jij gaat door. Zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Meissie, Heel veel sterkte met alles.Vanuit hier een dikke aai over je bolletje.(ook al ken ik je niet in levende lijve)Je hebt heel wat te verstouwen gehad Soms is het leven echt ff PUT.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat er een regeling komt. Nu kun je rouwen zonder te piekeren over praktische zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je toch wat hebt kunnen bijdragen en een luisterende ambtenaar hebt getroffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben het met de reactie van Marja eens, fijn dat je die zorgen niet meer hebt. Nu kun je toekomen aan het verwerken. Veel sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het nu geregeld is. Ik weet dat het energie vreet. Zelf nog bezig met de nalatenschap van mijn moeder.Ook nog steeds bezig voor een plekje voor G. Nogmaals heel veel sterkte voor de komende tijd.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Benoemen en opschrijven van gedachten werkt ook helend. Neem de tijd vooral.

    BeantwoordenVerwijderen