donderdag 14 juli 2016

D-day

Alle afspraken zijn gemaakt, alles goed doorgesproken. Er komen diverse mensen speciaal voor mij, om me te steunen. Hortensias besteld, muziek op cd, en het praatje is goedgekeurd. Voor mij staat een rolstoel klaar voor de tocht over het kerkhof.
Denk dat het goed geregeld is en dat dit een afscheid wordt waar D het mee eens kan zijn.
Ik heb er tenminste goede gevoelens over.
Veel meer doe ik vandaag niet, vanmorgen me geestelijk en lichamelijk voorbereiden, vanmiddag na de nazit in zijn stamkroeg, kan het volgende traject van verwerking beginnen. Het hoekje in mijn hart dat speciaal gereserveerd is voor mensen die er helaas niet meer zijn, wordt steeds voller, maar het is daar vast ook gezellig.
Maar er komt  ook steeds meer ruimte voor mijzelf en de rest van mijn leven, wetend dat er een koortje op mijn schouders me aanmoedigen zal.

4 opmerkingen:

  1. Het zal best wel een passende uitvaart worden zo te lezen. Het is weer een afsluiting van een bepald stuk verleden en van je leven.. Heel veel sterkte de komende tijd. En zorg goed voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen