Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



maandag 6 juni 2016

zomerse tijden

Gisteren bleek toch een zonnig dagje toen een hand zomaar het wolkengordijn open schoof. En toen werd het mooi, heerlijk getuind en dat lijkt vandaag van begin af zo te worden. Waar ik persoonlijk blij mee ben is dat het niet echt warm wordt hier aan de kust. Vandaag lijkt ook een graadje of 18 de max te zijn en dat is prima, niet zweterig, geen wegkruipen in de schaduw, gewoon zon en een werkzaam temperatuurtje.
Niets te mopperen dus.
Even vuilnismanagement plegen en een afwasje klaren en dan.....
Misschien nog even met de scoot weg?
Het voelt al , met nattere tussenperiodes, aan als een ideale zomer.
En dan vlakbij zee en duinen wonen, ideaal!! Vakantiepark, daar woon ik.

4 opmerkingen:

  1. Ik zag gisteren al even na je bericht dat de zon ook in Den Helder ging schijnen. Tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons (vlaanderen belgie) was het gisteren allesbehalve mooi weer : droog maar bewolkt tot rond 16 u en daarna vollen bak regen en hagel.... De tuin ligt er nu enorm zompig bij. Het loof van mijn aardappelplanten volledig plat, idem voor mijn buitentomaatjes..... En de slakken, die hebben niets liever of nattigheid en hebben zich voorbije nacht te goed gedaan aan mijn courgette- en pompoenplantjes....
    Sinds 9 u deze morgen een schitterende zon. Heb al gans de voormiddag in de groententuin gewerkt want met dat regenachtig weer tiert het onkruid welig. liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat het ook in het hoge noord-westen lekker weer is! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt mij heerlijk om zo dicht bij de kust te wonen, de zee is altijd mooi, nu in de zomer maar ook in de herfst als het (een beetje) stormt. Is ook niet meteen zo benauwd als hier in het zuiden van het land.

    BeantwoordenVerwijderen