dinsdag 28 juni 2016

Verwachte schrik.

De vriend waarmee ik nogal wat te stellen heb gehad, heeft gisteren een hartstilstand gehad, terwijl hij op de fiets op de dijk was. Ik werd door zijn mobieltje gebeld door een politieagent. Hij werd gereanimeerd in het ziekenhuis. Ik ben er meteen naar toegegaan en zag hem aan vele slangen en apparaten, in coma.  Inmiddels was hij wel stabiel qua hart, maar nog kritiek en is naar het ziekenhuis in Alkmaar gebracht. Het ziet er niet goed uit. Hoewel ik dit ruim heb zien aankomen, je levensstijl niet veranderen als je hart slecht is, helpt niet erg, is het toch een schrik als het gebeurt. Omdat hij alleen een paar nichten heeft, die geen contact onderhielden, ben ik het aanspreekpunt, al zijn we niet echt wat van elkaar. Rare situatie. Pas woensdag kunnen de artsen meer zeggen.
Heftig, toch.

14 opmerkingen:

  1. Och jee, schrik en heftig inderdaad. Sterkte.
    Zorg wel goed voor jezelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker heftig voor je Vlasje! Veel sterkte hoor. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte Vlasje. Als wat je verwacht ook gebeurt,valt het niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vreselijk. Heel veel sterkte. Ik hoop dat het meevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een nare situatie. Mocht het slecht gaan aflopen, heeft deze vriend dan iets geregeld rondom een uitvaart? Of gaan de nichten dat doen? Want op het moment dat jij zou worden gevraagd om daar iets voor te regelen, kun je volgens mij aansprakelijk worden gehouden voor de kosten die er uit volgen. Sorry als ik een naar onderwerp nog naarder maak.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien wordt dit dan een keerpunt.

    Sterkte met de situatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien is dit wel juist waar hij naar op zoek was; er geluidloos tussenuit piepen. Het blijft wel een onomkeerbare oplossing.
    Hoe je hoofd weet dat dit er aan zat te komen, voor je gevoel is het geheel anders.

    Sterkte en wijsheid Vlasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sterkte, hou de moed erin.... liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onwijs heftig. Weg is je gelukzalige relaxte stemming van de laatste tijd. Voor jou en ook voor hem heel veel sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, wat erg. Dat is schrikken. Ook al weet je dat het kan gebeuren, je schrikt toch enorm.
    Heel veel sterkte de komende tijd.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen