Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zaterdag 4 juni 2016

The Lucky One

Ja, dat ben ik, bofkont en geluksvogel.
Na een heerlijke CBD+nachtrust, vanmorgen vrij snel op de scoot gestapt, met een banaan, een notenreep en een flesje water, aangelengd met cassissiroop en voor alle zekerheid een warme omslagdoek, die ik dus ook thuis had kunnen laten.
Aan de dijk was het al heerlijk, met een rustig zeetje en toen er tot driemaal toe zeehonden opdoken ter bezichtiging, was mijn dag al helemaal goed. Maar er volgde meer. Een enkel konijn (is tegenwoordig al een hele tref), valleien met duinroosjes en duinviooltjes, bloeiende vlieren, vele tapuitjes en allerlei vogelconcerten.
De kanoroute zelf was letterlijk bezaaid met orchissen, koekoeksbloemen (3 soorten), gele lissen, klaprozen en nog veel meer moois. Pure rijkdom en zaligheid.
Via Mariendal en Nieuw Den Helder, nog even een AH daar aangedaan , die beter berijdbaar is per scoot. Bij de kassa zat een heel mooie jongen die aanbood de hele tas uit- en in te pakken terwijl hij de boodschappen scande. Nog nooit gebeurt!! Zei hem dat ik zeer onder de indruk was van zijn hulp. Big smile!
Naar huis via het park dichterbij en dat was drie uur 5 sterren +.
Wat een zondagskind ben je dan, op zaterdag!!


3 opmerkingen:

  1. WAt woon jij toch in een prachtige omgeving

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeeland is mistig en grijs al paar dagen, weinig neerslag maar geen zon en ook broeierig herkennen we niet zo.

    Wel de afgelopen dagen bijzondere dingen gezien. 2x hertbokje bij klein landgoedparkje tegenover mijn huis en gisteravond was er een vale gier op het weiland aan het einde van het weggetje waar ik woon.

    BeantwoordenVerwijderen