zondag 12 juni 2016

Te hooi en te gras

Van de ene buurman krijg ik de Helderse Krant soms, te hooi en te gras is dan de uitdrukking, maar eigenlijk betekent dat 2 x per jaar, in de grasmaand en de hooimaand. Leuk om dit soort zaken eens nader te bekijken. Er zijn veel uitdrukkingen die nog steeds gebruikt worden en deze bijvoorbeeld stamt uit de Middeleeuwen.
Maar het begon met het plaatselijk leugenblaadje; gelukkig kan ik op internet alle koppen scannen en een aantal artikelen. Net als de Volkskrant, waarvan ik alleen een weekendkrantabonnee ben. 's Ochtends is dat meestal een van de eerste dingen die ik check, naast weerbericht en mail. Pas dan komen blogs en FB aan de beurt.
Nu schrijf ik mijn blog onder de klanken van de Red Hot Chili Peppers, de herhaling van vrijdagavond op Pinkpop. Gisteren was er minder van mijn gading op Pinkpop, de beste was nog Halestorm, een dame met een stem als tien ton cokes die dus metal brengt met haar band.
Gek, veel muziek die ik niet snel zou luisteren buiten een festival, blijken bij zulke liveoptredens pas tot leven te komen. En zeker op festivals kunnen sommigen tot grote hoogten opgezweept worden, terwijl andere platenartiesten dan door de mand vallen.
Ik haakte af om 22.30 uur gisteravond. De Staat (2e optreden), Doe Maar en Rammstein miste ik dus. De laatste zou toch al niet rechtstreeks worden uitgezonden. Sommige bands verbieden dat, of doen het alleen na goedkeuring van de opnames.
Vandaag verder met dit festival, waar ik nooit live, zelf, echt ter plekke aanwezig was. Het ligt echt aan de andere kant van Nederland voor mij en dat houdt beslist kamperen in, en dat is een beetje veel van het goede, ook gezondheidswijze, want nog al een aanslag op je uithoudingsvermogen. Ook vroeger zat ik daar niet zo dik in.
Gelukkig is er internettoegang, want vroeger moest je radio en samenvattingen bijeensprokkelen om nog een beetje mee te krijgen. Toch ben ik daar al lang trouw in. Heb van alle jaargangen, nu de 47ste, heb ik wel meegenoten, op afstand. Vroeger te hooi en te gras, nu heel veel live.
Je bent ten slotte maar eenmaal een oude hippie.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen