Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 22 juni 2016

Roeien met wielen

Oftewel de Kanoroute rijden. Te mooi weer om het niet te doen, dus vanmorgen met wat te drinken en proviand aan boord vertrokken via de Dijk en de Duinen. Stalkruid, teunisbloemen, bijna uitgebloeide vlieren, bottelrozen in volle bloei, veel gevogelte, hier en daar een eenzaam knijn, bloeiende toortsen, walstro, buizerds, kwikstaarten, tapuiten, reigers, duizenden orchissen, de geur van bloeiende ligusters, wauwie, het is bijna teveel mooiheid. Op de terugweg via de markt in een andere wijk gereden en kersen gekocht, het is echt kersenweer.
Via een nieuwe ijssalon, die heeerlijk ijs, ook lactosevrijesoorten (MMM meloen en bloedsinaasappel, mmmmmmm), verkoopt en waar ik voor zwichtte en daarna de biospullen opgehaald.
Als het weer te heet en erg onstabiel wordt, heb ik deze rit alvast te pakken.
Het is dat ik nogal pigmentarm ben, anders was ik vast al hartstikke bruin geweest. Maar ben niet wit ook mee, dus dat is al winst.

5 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Vlasleeuwenbekje ;-)
    Ik ben erg benieuwd naar de route van de "kanoroute"; ik ben ook wel eens in de buurt van Den Helder en zou deze ook graag een wandelen of fietsen.
    Verder geniet ik zga dagelijks van je stukjes; ik heb er al veel van geleerd!
    Hartelijke groet! Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=C1EdZnJprV_3fDOOY7QaC1IDADK3rvOFE_4il9sMB17mTwrgBCAAQAWCRhICA_BegAdGX7tsDyAEBqgQnT9AuF2E-7LZEtbNQyF8cx9OEG29N8ujXlnUbjTiwEjlJY51moDJciAYBgAeX6JEkiAcBkAcCqAemvhvYBwE&ohost=www.google.nl&cid=CAESIuD2UpqeRFhu2OS-jOss5sOggzBZWFTVAs3xOV71XuDRJx0&sig=AOD64_0AJYZxODD7HVKzxjjkG1PlYfoFzQ&clui=0&q=&ved=0ahUKEwjItqW_2r3NAhXmL8AKHf44C0gQ0QwIHA&adurl=https://www.natuurmonumenten.nl/routes/overzicht%3Ff%5B0%5D%3Dim_field_provincie%253A1106%26f%5B1%5D%3Dim_field_route_type%253A92 Hier vindt je alles.

      Verwijderen
    2. of, overzichtelijker deze. http://www.denhelderwaterbreed.nl/kanoroutes/Boerenlandroute.pdf

      Verwijderen
    3. Gelukt, dank!
      Jeannette

      Verwijderen