Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 1 juni 2016

Nectarine-kippen en verdwenen gier.

In de Appie zag ik een doos met nectarines staan, met een bordje erbij:
Gelegde  Nectarines.  Ik keek wel drie keer maar kon het niet vatten. Door kippen of kalkoenen?  Er zaten geen veertjes aan en niets wat me houvast gaf.Even later zag ik een chef lopen en schoot hem aan. Hij verklaarde dat het ging om vruchten die niet per doosje verpakt waren, maar netjes geplaatst op een karton met holletjes en dus per stuk verkocht werden.
Losse nectarines dus, die je zelf moet afwegen. Gossie er zijn dus ook komkommer, bananen en appel en peren kippen............
Tja, je kunt het altijd nog vreemder maken!
Het was dermate lekker weer dat ik de duinen doorreed. Zag een afdruipende vogelaar en geen vale gier. vVolgens de krant is hij naar het zuiden afgezakt. Laatste lokatie Heiloo. Maar evengoed fijn in het duinse.

7 opmerkingen:

  1. Haha...datzelfde vroeg ik me ook al af. Wat zijn Gelegde Nectarines. Weer een mysterie opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie bedenkt die term voor gewoon los fruit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Diegene die de prijs opschroefd :)

      Verwijderen
  3. Haha, we horen af en toe weer eens wat nieuws..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ha, hoe kom je erop Vlas! Zo had ik m nog niet opgevat: fruit gelegd als eieren maar ik vroeg me ook af wat dat gelegd nou betekent. Weer wat geleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelegde nectarines? Ergens hebben een paar mensen toch een heel grappig job om namen te verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen