Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



donderdag 19 mei 2016

Nieuwe partij

Een nieuwe ster aan het politieke firmament DENK. Opgericht door twee afvallige PVDA-politici van Turkse afkomst die wegliepen omdat de integratienota van Asscher hen niet beviel. Nu in het nieuws
want Sylvana Simons sluit zich bij hen aan.
Hoofdissue lijkt te zijn dat  discriminatie, racisme en hokjesdenken geschrapt dienen te worden en dat iedereen in zijn waarde gelaten moet worden. Klinkt prima.
Maar bij DWDD bleek dat humor niet hoog in het vaandel staat en begrip voor de Nederlandse cultuur (Whatever) ook niet erg ontwikkeld is. Erdogan beledigen kan niet, zwarte piet is een groot onrecht enzovoort.
Ik ben absoluut voor het antidiscriminatie grondbeginsel, maar tolerantie staat hoog in mijn vaandel, en daar hoort ook vrijheid van meningsuiting bij, van iedereen. Persoonlijk zal ik niet zo snel de terminologie van veel Erdoganhaters overnemen, weinig klasse, maar dat is lijkt wel de norm. Hoeft niet, de wet maakt uit of het kan. Hier is Willie met peniskoker gemeengoed, maar tussen goedaardige humor en kwaadaardige ligt nogal een groot niemandsland.
Kijk, Zwarte Piet zal door mij niet gemist worden, ik heb ook niks met geitenneuker-roepers, maar  of we dat dan maar allemaal niet meer mogen tolereren is denk ik, aan de wet en aan de rechter.
Door Erdogan niet eerst op de pers-onvrijheid, mensenrechten en eigen binnenlandse ellende te wijzen, maar hem wel serieus te nemen bij elk lange tenenincident, is niet zuiver. De nederlandse regering is niet slim geweest om deze ondemocraat pur sang in een akkoord zoveel macht (en geld) in handen te geven. We hebben mensenlevens uitgeruild met een tiran, die niet op een mensenleven lijkt te kijken.
Zij en wij denken is een gevaarlijk iets. Ik wacht op een nieuwe partij die Mens en niet Geld gaat heten. 

8 opmerkingen:

  1. Tenenkrommend vond ik het gesprek met SS bij DWDD; en aan de gelaatstuitdrukkingen van Neelie Kroes te zien vond zij dit ook. Elle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was ook zo drammend TEGEN, zonder iets gericht naar oplossingen.
    Normaal vond ik Sylvana altijd wel leuk om te horen, ik heb er ook eens als dagspreker bij symposium meegemaakt, maar nu viel ze me zo tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Men scoort nu eenmaal goed met drammend tegen...dat is ook de kracht van Wilders PVV.

    Ik omring me niet graag met drammers. Liever wel met denkers over oplossingen. Die hoeven niet eens perfect te zijn, het gaat immers om de mindset, samen denken aan een betere en mooiere wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is iemand die graag in de belangstelling staat, linksom of rechtsom. Niet iemand die toegevoegde waarde heeft voor Nederland en de Nederlanders. En dat zwarte pieten gedoe snap ik helemaal niet, , dt we het daar uberhaupt over moeten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoera! Zwarte Piet, daar gaan we weer! Vorig jaar begon dat gezeik ook rondom deze tijd, dus men is weer keurig op tijd! Na de Pinkster komt Zwarte Piet.
    En dat is dus de reden, waarom ik niet meer naar het nieuws kijk of andere zinloze praatjes programmaatjes. Echt, zo heerlijk rustig!
    We zijn allemaal maar mensen, he. En we tetteren wat af.
    En ik heb gewoon helemaal geen zin zin meer om dat oeverloze gelul aan te horen.
    Heerlijk rustig.
    Ik denk zelf wel,
    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb de uitzending niet gezien. Maar ik wil wel wat kwijt over de zogenaamde "vrije meningsuiting" waar iedereen maar wat over roept. Vrijheid en/of vrijheid van meningsuiting hoort mijns inziens samen te gaan met verantwoordelijkheid. Dus je bent vrij om te zeggen wat je wilt, maar je hebt de verantwoordelijkheid om dit zorgvuldig te doen. Wat ik de laatste 10/15 jaar zie is dat men onder het mom van vrijheid van meningsuiting maar alles uitbraakt wat hem/haar niet welgevallig is. Ik mis zorgvuldigheid en verantwoordelijkheid. Vrijheid zonder verantwoordelijkheid leidt tot verruwing en onbeschaafdheid. Zo dit moest ik even kwijt.
    joanne

    BeantwoordenVerwijderen