Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



maandag 9 mei 2016

Innig tevreden

Dit is mijn soort zomerdagen. Niet te idioot heet, al is 25 voor mij al wat aan de maat. In de koelere uurtjes wat prutsen in huis en verder klok uit, zijn aan.
Denken aan het plots aflopen van dierbare levens die dit niet meer mee mogen maken. Mijn pa was gek op het strand en had al aardig bruin gezien. Mijn moeder werd ook vrij snel bruin ondanks haar sproetenhuid. Vriendin L. zat al dagen op een kleedje aan de dijk als ze er nog was geweest en vriendin G. had genoten van el;k moment. Zij niet, dan ik maar.
Ik gedraag me als een kat, soms even in de volle zon stoven en dan lekker afkoelen en luieren in de schaduw. Geregeld pak ik de scoot om frisse lucht en nog meer licht te verzamelen, meestal langs de dijk.
Het pensionadoleven aan de Noordzeekust.

Morgen met vriend D naar de cardioloog om te horen wat ze kunnen en willen doen aan zijn brakke hart. Zolang hij niet bereid is verstandiger te leven, en dan ook echt, niet een beetje hier of daar als het uitkomt, vrees ik dat hij als hopeloos geval wordt beschouwd en dat is hij eigenlijk ook. Eigen keuze of niet meer anders kunnen? Ik moet het loslaten. Alleen hijzelf kan zich redden.

Ik zelf ben blij met mijn bestaan, al zijn er nogal wat handicaps, maar ik probeer mijn lijf en geest wel zo goed mogelijk in shape te houden en heb toch nog een heel leuk leven zo in de verlenging.

1 opmerking:

  1. Wat ben jij gezegend met jouw kijk op het leven. Kon je maar wat hierheen blazen,naar een vriendin van me.

    BeantwoordenVerwijderen