woensdag 4 mei 2016

In blijde verwachting

Het beloofde prachtweer lijkt nu full blown aanwezig te zijn. Gisteren nog veel grote wolkenzeilschepen, nu een strakblauwe hemel en het is voorzichtig steeds milder aan het worden. Ik kan haast niet wachten op zomerse dagen.
Vanmorgen bijtijds er uit, want invalhulp komt en moest eerst nog wat plastic afval aan de weg zetten en een declaratie bij het ziekenfonds in de bus gooien. De bioboodschappen komen later wel.
Morgen en vrijdag klaar voor ritjes.
Gisteren las ik een stuk over teveel, over overvloed die verstikkend kan worden, die mensen opslokt en dat is natuurlijk hartstikke waar. In gedachten ga ik dan mijn eigen huis door en slik. Minimalistisch leven is kennelijk niet echt mijn ding. Hoewel ik goed zonder een hoop dingen kan (afwasmachine, wasdroger, smartfoon, dure kappers, make-up, alcohol en tabak, koffie, en snaaiwerk) ben ik ook wel weer erg blij met mijn digitale apparaten en kleding en gezellige prullen waar herinneringen aan vast zitten. Sommige dingen zou ik zonder probleem kunnen missen, maar anderen maken mijn leven toch erg leuk.
Ik ervaar wel teveel stress als ik bv in de tv-gids kijk, of naar de stapels lektuur die zich altijd lijken op te stapelen. Als ik zie wat er in winkels ligt, als ik ervaar hoeveel geluid mensen produceren, hoe sommige dingen alsmaar mooier en luxer schijnen te moeten. Als ik naar het nieuws kijk, met zoveel ellende en onwil om het beter te maken.
Maar mijn eigen leven heeft wel een redelijke balans. Maar ook daar moet je voor vechten en dat wil ik eigenlijk niet. Ik wil vreedzaam co-existeren. Gewoon zijn, in harmonie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten