dinsdag 24 mei 2016

Geslachtsverandering

Het is nu officieel, ik ben nu horend tot het genus van de Kwartels en wel de Dove.
Volgens het gisteren  gemaakt audiogram heb ik fiks hoorverlies, rechts zo'n 35 % en links nog veel meer. Ik kom in aanmerking voor gehoorapparaten en wel volledig vergoed, mits ik nog even langs de KNO-arts ga.
Tja, tis me wat. Had ik toch gelijk.
Alles wat ik beschreef klopt. Het gehoorverlies zit vooral in de hoge tonen, vandaar dat ik moeite heb met spraak goed te verstaan en het assymetrische verklaart dat ik geluid slecht kan lokaliseren. Nou ja, een ramp is het niet, maar ik ga uit steeds meer losse onderdelen bestaan zo. Don't take me apart......

7 opmerkingen:

  1. Jakkes. Manlief heeft ook zo'n apparaat. Niet echt fijn, maar beter dan niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop,dat de apparaatjes gaan helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai, ja, heel herkenbaar (en ik ben nog jong :( ) Vind het heel angstig dat je niet kan horen waar een geluid vandaan komt (zeker met 4 kinderen). Ga je langs de KNO?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd hoe de wereld en vooral je muziek weer gaat ervaren met je gehoorapparaatjes. Volgens mij ga je enorm genieten.

    Trouwens; wat is je blog mooi zonnig geel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel zonnig, maar kun je de kleur van de kopjes aanpassen? Ze hebben voor mij veel te weinig contrast met het wit. Daardoor is de titel van dit bericht onleesbaar.

      Verwijderen
  5. Welkom! Join the club! Ik heb sinds mijn 55e gehoortoestellen voor beide oren. Het spraak-verstaan is enorm verbeterd.Horen waar geluiden vandaan komen is nog steeds tamelijk moeilijk.
    Ik denk ook dat je veel plezier zult beleven aan je hoortoestellen.
    Je hoort de vogels een stuk beter, je hoort het ruisen van de wind in de bladeren en natuurlijk ook muziek.
    Go for it girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ben benieuwd wat je van een hoortoestel vindt! Ik ben ook doof, hoor links bijna niets en rechts wel, ik heb bij elkaar één goed oor ;-).
    Ik had jaren een toestel maar vond dat helemaal niets. Want inderdaad ik hoorde nog steeds niet waar geluid vandaan kwam. Bovendien kon ik maar niet wennen aan de herrie. Nu ben ik al sinds de kindertijd doof, dat zal schelen dat ik al snel nu iets herrie vind.
    En ik had continu oorontsteking sinds ik een toestel had.
    Zo, opwekkend verhaal niet? ;-0. Ik hoop natuurlijk dat jij andere betere ervaringen straks hebt x

    BeantwoordenVerwijderen