zondag 29 mei 2016

Geluk hoeft niks te kosten

Gisteren heerlijk een hele poos in de zon naar een fijne zanger-met-gitaar (niet diegene in de clip) geluisterd. Had een eigen flesje koel smaakwater bij me en voelde me zo rijk. Hele muziekgebeuren langs gereden, maar dat ene terrasje, bij een kunstgalerie, is en blijft het beste plekje. Viel me wel op dat minder spontaan bandjes en losse artiesten zomaar ergens neerstreken. Jammer. Altijd ontroerend om een kind met viool of blokfluit te zien. Er was maar op een terrasje een spontane zanger te zien.
Eenmaal weer thuis was er een prachtige bergrit te zien in de Giro. Ik schrok op van het nieuws dat de Belgische Tour  een akelig motoren-ongeluk had beleefd. Je ziet vaker capriolen, die je je hart doen vasthouden, maar nu was het raak.
Vandaag mijd ik de binnenstad waar een Koopzondag voor mannen is georganiseerd. Laat mij maar heerlijk in mijn eigen tuintje rommelen, met eigen geplukte kanothee en lekkere salades en fruit als proviand en in de namiddag de afsluiting van de Giro.
Geluk is een hoofd- en hart-ervaring, niet iets wat in geld is uit te drukken. 

2 opmerkingen:

  1. Gewoon genieten is de boodschap, juist van de kleine dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je rijk inderdaad Vlasje als je zo kunt genieten van al het moois om je heen!

    BeantwoordenVerwijderen