Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



dinsdag 10 mei 2016

Gaan we het beleven?

Vanmorgen was mijn goede en lieve hulp er en later op de ochtend ging ik met vriend D naar het ziekenhuis. Na diverse ontmoetingen met bekenden (ziekenhuis als clubhuis voor hangouderen?) waren we eindelijk welkom bij de cardioloog. De hartkatheterisatie had dus slechte kransslagaderen aan het licht gebracht en een hartklep die het ook niet meer echt lekker doet. Dus een alles in een operatie. Toen ik ter berde bracht dat er een alcohol en tabakverslaving aanwezig waren, en dat er meer zorgwekkende dingen waren, werd de arts streng en verwees hem eerst naar de huisarts voor een ontwenning van vooral het vloeibare deel. Hij wordt wel ingepland voor over minimaal 3 maanden , maar moet over twee maanden melden hoe de toestand is, want bij niet overwinnen van deze ondeugden, kan de operatie niet doorgaan, veel te risicovol.
De ogen van D werden behoorlijk groot, want dit had hij toch niet verwacht, ondanks alle waarschuwende geluiden.
Enfin, ik zal ook wel mee naar de huisarts moeten gaan, want D. verwoordt zijn problemen niet echt naar waarheid en moet ws behoorlijk bij de hand worden genomen. Ben benieuwd wat dit gaat opleveren. Maar ben zeer gematigd optimistisch.
Het is me wat.

5 opmerkingen:

  1. Som hebben mensen een flinke duw nodig. Mooi dat jij in staat bent hem die te geven. Wat zou het prachtig zijn als hij in staat is voor zijn gezondheid te kiezen. Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg, dat is zeker wat. Zal hem niet meevallen!
    Succes en sterkte met de 'mantelzorg'. Goed van je dat je hem bijstaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jij erbij was. Toch wel slechte berichten. Bij mijn moeder ware ze erg huiverig en haar kransslagaders waren goed.
    Zij rookte niet en alcohol was haar ook vreemd. Het is belangrijk dat je vriend zich nu in acht neemt.Zijn gezondheid is erg belangrijk. Ik hoop dat hij dat inziet.
    Hij mag zich gelukkig prijzen met iemand zoals jij aan zijn zijde.

    Liefs en een dikke knuffel, Frederique

    BeantwoordenVerwijderen