woensdag 25 mei 2016

Extra vrije uren

Het vakantieseizoen op tv is begonnen. Veel vast programma's wijken een paar maanden en ercoor in de plaats komen vaak herhalingen of suffere programma's. Erg? Welnee. Ik heb zomaar tv-vrije uren over. Niemand zegt dat ik naar bv DWDD moet kijken, maar ik trap er meestal wel weer in, omdat het aktueel is, mooie muziek en boekenkeus heeft en er zo te merken mensen met goede smaak deze formule samenstellen, maar o, wat gaat het vlug. Matthijs lijkt wel op speed te werken en alles mag niet langer duren dan een oogwenk, want stel dat de aandachtsspanne wegvalt. Dat irriteert me mateloos, want verdieping zit er zo nauwelijks in, bovendien is het echt een incrowd en daar wil ik niet eens bijhoren. Te incestueus. Toch kijk ik meestal wel....... je zou die ene prachtmusicus eens missen of die razend interessante man, of dat te gekke nieuwtje... tja ik ben ook maar een mens.
Talkshows kijk ik al weinig, soms in de herhaling vanwege een niet te missen topic of gast.
 Ik ben wel blij met programma-'s als Binnenstebuiten en zomergasten en Jelle Brandt-Cortius en de hokjesman enzovoort. Meestal slowere tv met veel mens- en groenaandacht. Docu's en de betere films, ja, en muziekprogramma's die vooral thematisch zijn.
Als ik niks naar mijn smaak vind, kijk ik naar smart tv of herhalingen of, nog beter, pak een boek. Eigenlijk veel fijner.

2 opmerkingen:

  1. Ik hoop op extra detectives als tegenhang bij de sport.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk allang niet meer elke dag naar DWDD. Van te voren lees ik welke gasten er zijn en wie tafeldame/heer is. Als het de moeite waard lijkt dan kijk ik. Naar DWDD kijken is geen verplichting hoor...

    BeantwoordenVerwijderen