maandag 2 mei 2016

Dubbel

Het is prachtig weer, maar ook voel ik erg mee met vriend D. die vandaag een hartkatheterisatie ondergaat in Alkmaar. Wegens allerlei praktische redenen ben ik niet in staat mee te gaan en ik weet dat hij hem knijpt. Ik blijf maar in de buurt van de telefoon en probeer in de tuin mijn zinnen te verzetten. Zijn hart is een grote bron van zorgen, maar hij leeft niet volgens de vereiste leefregels en dat maakt het allemaal nogal heftig. Ik weet dat het zijn keuzes zijn, en dat het zomaar slecht kan aflopen, maar kan me niet verantwoordelijk voelen al besef ik veel beter dan hij zelf hoe het er voor staat, hij wil het ook niet weten. Dus een kwestie van duimen en hopen op een gunstige afloop.
Ik wilde eigenlijk vandaag graag een kanoroute rijden, maar de wind maakt het toch wel erg fris, vrees ik, terwijl de tuin eerder te warm dan te koud aanvoelt.
Tijd om kleine opruim- en verpotklusjes te doen. Elke dag een beetje.......
Gisteren ook al gebakken uit de wind en later nog een ritje duinen en bos gemaakt. Mei begint beter dan april eindigde. We willen weer warme botjes zonder de kachel op hoog.



3 opmerkingen:

  1. Wat moeilijk om toe te zien,dat iemand zich in de vernieling helpt. Hopelijk valt de uitslag een beetje mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met vriend D. hoor! En inderdaad, je knapt zo op van een beetje zon op je botjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeilijke situatie voor je met vriend D. Ik hoop dat de uitslag inderdaad meevalt voor hem en dat hij zich wat meer in acht neemt om het zichzelf en jou wat draaglijker te maken. Er komen betere temperaturen aan heb ik begrepen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen