zondag 24 april 2016

Winter vs lente

De winter, die dit jaar niet veel vorst en sneeuw bracht, heeft nog geen zin volledig het veld te ruimen ten gunste van de lente. Hoewel overal voorjaarsboden te zien zijn, bloeiende magnolia's, sleedoorns, prunussen en ribessen en forsytsia's, dotters, pinksterbloemen, daslook en madelieven, vindt de winter nog kracht genoeg om hagel, sneeuw en vooral kou uit te strooien.
En dat lijkt nog wel een weekje aan te houden. Nou was ik toch al niks van plan  de komende Koningsdag en andere feestelijkheden te ondernemen, dit weer doet mij de kachel hoog op de comfortschaal te plaatsen.
Vandaag blijft het opruimen  op de agenda staan, begeleid door thee, soep en prettige muziek en kattenvrijerijtjes. Het administratievak in de kast mag een stuk leger en misschien noodt dat tot meer kastlegen.
Een vriendin stuurde een kleurblad met katten, dat blijft nog wel even liggen, te druk...... op mijn manier, grijns......
Mijn hele huis kan leger, maar ook dat is een doorgaande weg.
Eerst maar de pampierenopruim.


1 opmerking:

  1. Ik doe maar net alsof het januari is. En dan was het lekkere dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen