Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



maandag 25 april 2016

Vandaag

Vandaag is nu en dat is wat het is. De koudegolf houdt nog even aan, de koing verjaart en Nederland kleurt, zowel oranje als in alle voorjaarskleuren die maar mogelijk zijn.
Ik keer een beetje in, thuis rommelen, beetje denken en mijmeren, beetje rusten, beetje lezen en vooral veel stilte en rug naar de wereld.
Teveel naar nieuws, teveel onmenselijkheden, teveel verdriet, teveel rouw, teveel veel.
Behoefte aan sereniteit, aan warm en knuffelig, aan ruimte in mijzelf.
Ja dat keert regelmatig terug en zal wel te maken hebben met een vorm van hoog-sensitiviteit. Soms dreigt de wereld me te overdonderen en zijn de mensen te aanwezig. Dan vliegt het me aan, moet ik terug naar de basis. Nu is het nog niet dringend, maar wel duidelijk, mooi moment om het de ruimte te geven.
Laat iedereen maar hossen, blowen, drinken, gillen, zich te buiten gaan, ik doe even niet mee. Ligt me toch al niet meer, maar nu staat het me ronduit tegen. Ik hoop dat iedereen die dit wel leuk vindt, er veel plezier aan beleven zal, maar laat mij maar even. Ik broed, net als de vogels en de bloemen in knop, het komt vanzelf wel goed, zoals altijd.

2 opmerkingen:

  1. Het weer werkt ook niet mee, anders kon je er weer lekker op uit gaan en genieten van de natuur en de warme zon. Het lijkt vandaag wel winter qua weer, koud en somber buiten, hoop dat we vlug weer wat zon krijgen en de natuur verder in bloei komt. Ben er zelf ook aan toe onderhand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker binnen blijven en voor jezelf kiezen! Doe je heel goed!
    Het is ijzig buiten, ik was op de fiets en mijn handen waren zowat bevroren toen ik op de plaats van bestemming aankwam.
    Maar ook dat komt weer goed hè..

    BeantwoordenVerwijderen