Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



dinsdag 19 april 2016

TV metamorfose

De tv in de huiskamer (op mijn slaapkamer staat er nog 1)heeft de geest gegeven. Hij wil alleen nog maar radio zijn en weigert plaatjes te vertonen. Ik voelde het al aankomen want had al maanden kuren bij het opstarten. Zondag kreeg ik hem zo slecht aan de praat (nou ja, aan het geven van beeld), dat ik zondagmiddag meteen eentje uitzocht op internet en  ook maar meteen wat extra geheugen voor de pc. Morgen komt alles ws aan. Dan komt broerlief helpen alles aan de praat te krijgen en ben ik weer het vrouwtje. Daar hebben we ten slotte buffers voor. Het wordt een 32 inch smart tv, dus dan heb ik meer mogelijkheden dan met de oude. Trots op mijn financiële inzichten en sobere levensstijl op allerlei gebieden. Dat zorgt ervoor dat ik er nooit mee zit als er iets vervangen moet worden. De koelkast heeft ook zijn beste tijd gehad, maar ook dat kan, als het moet, een nieuwe worden.
Dan ben je toch hartstikke rijk?
Gister lekker in de tuin gerommeld en mijn maandagse afvalmanagement uitgevoerd. Wat dat is? Een duur woord voor lekker opruimen, alles zooi weg, vuilbakjes legen, plastic verzamelen etc. Geen leuke klus, maar dankbaar en als je het zo'n mooi naam geeft wordt het nog geinig ook.
Zo noem ik wassen en dat weer opruimen, textielherwaardering, en boodschappen doen keuken-faciliteren
Is jezelf voor de gek houden, maar t maakt het wel leuker allemaal.

8 opmerkingen:

  1. Haha en heel lang in bed liggen en er niet uit komen heet bij mij Beauty and bodycare ;-).
    Heerlijk je buffer, zo is er geen stress als er iets kapot gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha en heel lang in bed liggen en er niet uit komen heet bij mij Beauty and bodycare ;-).
    Heerlijk je buffer, zo is er geen stress als er iets kapot gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n nieuwe TV met allerlei nieuwigheden erop! Succes en veel plezier.
    En die zelfbedachte namen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha, Ik heb jaren onder bijstands nivo geleefd en had regelmatig geldprblemen. Geen schulden maar altijd knieperen om het rond te breien. En dat lukte goed. Toch wilde ik van geld problemen af en zette het om in artikelen. EEn euro is een brood enzo. Ik had dus geen geldproblemen meer. Soms nog wel iets aan artikelen schaarste. Werkte perfect voor mijn hoofd. Het leefde stukken lichter, want artikelen waarom er altijd in overvloed als je een alternatief zocht. Veel plezier met je aankopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, grappig die sjieke woorden, ik doe dat ook. Maar ook het omgekeerde. Een hoekje in de keuken waar de lege flessen en papier tijdelijk gestald worden in afwachting van transport naar containers noem ik het open riool. Waar ik overigens een oplossing voor gezocht heb want het irriteerde me mateloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal je genieten van het mooie beeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Straks lekker genieten! Wat ben je toch een positief mens, ik lees al jaren graag met je mee. En vind dat je gelijk hebt, je moet zelf de slingers ophangen en kijken wat voor jezelf werkt. textielherwaardering...die ga ik ook gebruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen