Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zaterdag 16 april 2016

Makkelijker kunnen we het niet maken

Ok, het doen van aangifte is inderdaad niet moeilijk, maar dat DigiD gedoe is een crime. Natuurlijk kwam ik ook dit jaar er niet in, dus opnieuw aanvragen, dat duurt dus weer even (ik wil mijn mobieltje niet gebruiken hiervoor).
Er zijn wel meer van die dingen die makkelijker zouden zijn, maar in de praktijk.... Zoals Windows 8 t/m 10, het is leuk als je het hiermee leert, maar als je de oudere versie gewend bent is het niet prettig of praktisch.
De Tuinen heeft een kortingen/kaart systeem dat zelfs de verkoopsters soms niet begrijpen.  Ziekenfonds met het eigen risico en jaarlijks wisselend vergoedingensysteem. Voor veel mensen en dan niet alleen ouderen of laagopgeleiden, is het zo onoverzichtelijk geworden dat ze of voordeeltjes laten liggen of juist in de problemen komen door het niet begrijpen wat er van ze verwacht wordt. De Toeslagen bijvoorbeeld, die vaak weer terugbetaald moeten worden, hetgeen velen ontgaat.
De wereld is dermate ingewikkeld geworden dat velen ongewild overtredingen maken of in de versukkeling komen, en dat is een groot manco heden.
Enfin ik heb een begin gemaakt en al veel papieren uitgesorteerd , dus als die DigiDonder rond is ben ik zo klaar, maar ik had het liever meteen af gemaakt.
Vanmorgen toch even een visje gehaald op de markt, nu het zaterdag ritueel; lekker weekendkrant lezen met thee en lekkers en knorrende katten. 

3 opmerkingen:

  1. Vooral dat niet weten van het in aanmerking komen voor een toeslag of kwijtschelding is triest. Ik kan dankbaar zijn voor mijn verstand. Maar of ik in de toekomst alles zal blijven begrijpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben het met je eens! Die Digid kom ik ook nooit in. Mijn wachtwoord is altijd verkeerd. Jahoor, tuurlijk, ik ben achterlijk! Maar goed, dan geen Digid.
    Andere dingen zijn ernstiger. Mensen die gegijzeld worden, vanwege het niet betalen van een parkeerplaats. De auto was stuk en er was geen geld om dat ding weg te slepen. Boete op boete en toen door de politie van het bed gelicht en 4 dagen in de bak zonder reuma medicijnen. Was een oude man van 70, die van de hele wereld al geen bal meer snapte. Maar hup, de bak in. En alle boetes blijven staan, dus ze kunnen hem zo weer ophalen en vast zetten. Huh? Waar zijn ze mee bezig?
    Tis een rare, enge wereld wereld aan het worden.

    Jesse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lastig als het niet lukt.
    Ik heb er geen problemen mee...
    Mooie zondag!

    BeantwoordenVerwijderen