Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



maandag 18 april 2016

Fietsenstalling

Naast mijn middelbare school, RHBS&MMS, stond een lange fietsenstalling, want velen kwamen per fiets, soms zelfs vanuit de polder. Tijdens een van mijn eerste schooljaren werd hier een feest georganiseerd. Waarom daar? Geen idee, maar het kon wel. In deze periode werd de Twist een hit. Come on, lets twist again, like we did last summer... Chubby Checker, het werd heel wat keren gedraaid, en iedereen danste het binnen de kortste keren mee. Onder de slierten gekleurde lampjes onstonden vele romances. We dronken fris, droegen voorzichtige minirokjes, en voelden ons echte teeners, en al een beetje volwassen ook.
Aan het eind van de avond (toen al vroeg, ik geloof 11 uur) werd ik keurig naar huis gebracht door een jongen uit de hoogste klas en kreeg ik mijn eerste echte kus. Mijn ouders schrokken van het feit dat hun jonge hennetje door een oude haan van 18 naar huis was gebracht, maar ik wist niet eens of ik die kus nou echt lekker vond, laat staan de jongen zelf.... Zo hard liep ik nog niet. 

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk verhaal. Ooit zag ik de jongen van de eerste kus op tv. Ik herkende hem aan zijn ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beeldende herinneringen! Bij mijn eerste echte kus dacht ik dat de jongen moest stoppen en hij dacht het andersom. Niet prettig, wel een leuk verhaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen