vrijdag 22 april 2016

Chronisch

Van een site over kanker leerde ik dat mijn situatie, kanker zonder gezondverklaring en met nog steeds hoge risicofactor en dat al jaren, de benaming Chronisch Palliatief verdient. Het is vreemd en voor velen niet te begrijpen, voor mijzelf soms ook niet. Maar ik ben blij dat de oorspronkelijke slechte levensverwachting in deze fase overgegaan is. Geen enkele garantie, maar ik hou het dus al elf jaar vol.
Gisteren reed ik een prachtig rondje met de scoot, en genoot ook enorm, al moest ik veel denken aan mijn onlangs overleden vriendin G. Wat had die ook genoten van deze periode in de natuur. Ik probeer het maar vol dankbaarheid zelf op te slaan voor mindere dagen.
Ik reed via de dijk (veel ganzen) naar de Grafelijkheids Duinen, waar behalve de oerrunderen en konikpaarden vooral veel zwanen te zien waren die erg territoriaal in de weer waren. De Donkere Duinen en Mariendal volgden, allemaal prachtige natuur, onder handbereik. Dotterbloemen, pinksterbloemen, bloeiende struiken en bomen, wauwie. Via een grote omweg over Nieuw Den Helder en de linie keerde ik terug naar huis. Onderweg verse meidoornblaadjes en bramentopjes meegenomen voor thee, die thuis nog munt en citroenmelisse meekreeg en ik in het zonnetje dook.
Deze mooie dag werd dus heel goed benut. Chronisch verliefd op het leven ook.

6 opmerkingen:

  1. Wat schrijf je dat mooi in je laatste zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. <3
    Ik word steeds meer nieuwsgierig naar je eigen thee. Misschien vind ik nog eens rust en geduld om dat ook te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je zo de dag plukt, geniet van de natuur en het leven viert.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zoals je het omschrijft en het leven omarmt. Zo positief met toch wel een rugzakje. Een opkikker voor velen, zeker voor mijzelf. Mijn buurvrouw, al 35 jaar buren, kreeg afgelopen maandag te horen dat ze is uitbehandeld. 65 jaar pas geworden.

    Ik wens je nog heel veel mooie jaren met de scoot en prachtige ritjes. Die resulteren in prachtige logjes.Dikke kus.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi logje over je zegeningen die je uiteindelijk telt!

    BeantwoordenVerwijderen