Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



dinsdag 22 maart 2016

Zware dagen

Gisteren naar het afscheid van vriendin geweest. Indrukwekkend en veel verdriet alom.
Vandaag met geweldige hulp M. Het werkblad en bureau ineen, leeggehaald, schoongemaakt en opnieuw ingedeeld en ingericht. Nieuwe pc kan aangesloten worden!
Vanmiddag met vriend D.  mee naar hospitaal voor controle bij cardiologie. De man was niet tevreden met wat hij zag en hoorde, niet vreemd aangezien alcohol en nicotine niet vermeden worden. Er werd een bloedonderzoek gedaan, longfoto's genomen en er komt een hartkathederisatie aan. D.  schrok toch wel behoorlijk, ondanks dat ik hem al meermaals de risico's duidelijk maakte. Hardleers, met stevige gevolgen, dus. Voor mij niet onverwacht, maar ben wel doodmoe van dat gesjouw door het ziekenhuis. Allemaal heftig en als  er dan ook nog aanslagen in Brussel  plaatsvinden, drukt dat de stemming aanmerkelijk.
Het leven is de moeite waard, maar er is veel zwarigheid, die ook binnenkomt.

5 opmerkingen:

  1. Nare dingen horen erbij, hoewel niemand dat eigenlijk wil!
    En nu weer door hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meeleven kost ook energie. Zorg goed voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat dat voor iedereen geldt. Ik zelf moest denken aan mijn ouders, hoe ze jonge volwassen waren in WOII, verscheidene familieleden verloren door oorlogsgeweld en tijdelijk huis en haard moeten verlaten om bij terugkeer een grote puinhoop aan te treffen. Iedereen had weer de veerkracht om alles op te bouwen en door te gaan vol moed en hoop voor de toekomst. Dit motiveert mij iedere keer weer, doorgaan met je leven ten volste te leven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte voor vriend D. En voor jou ook natuurlijk. Je krijgt veel op je bordje.Denk je ook aan jezelf?

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen