zondag 13 maart 2016

Zooooooooo mooi

De 5000 meter van Sven Kramer tegen Jorrit Bergsma was een belevenis. Prachtig om te zien hoe een sporter kan spelen met tijden en krachten  en zijn tegenstander. En het lijkt zo moeiteloos, en is dat natuurlijk niet. Jaren van training en ervaring en wedstrijden en vooral kennis van de eigen vermogens en hoe die aan te spreken maken dat het zo makkelijk oogt, maar alles klopt en daardoor is het zo vloeiend en geweldig.
Kortom het was de moeite van het kijken zeer waard, deze rit die van een ongekende klasse was. En ik zat met kippenvel op de armen mee te beleven.Vandaag de laatste dag en ik zal weer present zijn.
Vanmorgen betrapte ik de zwervert die zijn mannenluchtje steeds achterlaat in mijn tuin; een echte ongesneden kater, grijs cypers met veel wit en een echte Boris Boef kop. Hij sliep op een tafeltje op het erf onder het afdak. Lekker beschut in deze koude nachten, geef hem ongelijk. Als hij wel iemand behoort, zou hij erg opknappen van een bezoek aan de dierenarts om zijn geslachtsdrift wat in te dammen. Verder lijkt hij me wel vriendelijk. maar ja ik ben een softie met betrekking tot katten.



1 opmerking:

  1. Fijn dat je weer genoten hebt van het schaatsen!
    En die ongesneden kater? Ik zou hem maar niet in huis halen... hij hoort vast ergens..

    BeantwoordenVerwijderen