vrijdag 25 maart 2016

Treurigheden

Het verlies van vriendin is nog vers, Brussel op het netvlies, J.C. Ook al overleden en een vriend met wie het ook helemaal niet lekker gaat. Leven gaat gepaard met tranen en onmacht. Soms dus een hoop zwarigheid die onvermijdelijk is. Er zijn lieve wensen en medeleven uit blogland, dat is fijn en moedgevend.
De Paastijd is net zo mixed, lijden, dood, herrijzenis. Ik ben meer bezig met het voorjaar dat zich door niets laat stoppen. Narcissen in de tuin, daslook met nog kleine knoppen, maar het zal op een dag bloeien. Gelukkig wel.
Gisteren was er nog een teleurstelling, Broer kwam voor de nieuwe pc, maar kreeg hem niet aan de praat. Het was de laatste van een partij, ik retourneer hem en krijg mijn geld terug, maar nog steeds geen werkende desktop, helaas.
Maar het is een lang weekend, ik ga veel rust nemen, hetgeen zeer nodig is, en probeer te accepteren wat ik niet kan veranderen en te veranderen wat mogelijk is.
Voor G.:

9 opmerkingen:

  1. Pas goed op jezelf en maak wat van je weekend.
    Er zijn inderdaad dingen die je helaas niet kunt keren... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral die laatste zin vind ik zeer waar. Geef lichaam en geest de tijd en de rust om alle emoties te verwerken, en zorg vooral goed voor jezelf. Mooi dat je naar het komende voorjaar refereert waarvan de eerste teken al zichtbaar zijn in de natuur, na iedere winter komt gelukkig ook altijd weer een nieuwe lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte hoor Vlasje, goed dat je rust neemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je laatste zin is ook mijn motto. Alleen nog met de toevoeging "en de wijsheid die beiden te onderscheiden".

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar dit http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4270344/2016/03/25/Vredesmanifestatie-op-de-Dam-tegen-terreur.dhtml was wel mooi! En ik was er bij, met mijn 25 jarige zoon. Dat geeft toch weer hoop voor de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel sterkte met al het verdriet. Neem de tijd om alles te verwerken.
    Een fijn en rustig weekend. Ik denk aan je. *Hug*.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kalmte, moed en wijsheid om....Is mij toendertijd voorgehouden door mensen die weten wat het was/is en heb ik mezelf moeten aanleren.Op alle vlakken van het leven van onschatbare waarde Zoals je zelf weet,is mijn inschatting. NEEM DE TIJD VOOR JEZELF Liefs en een aai over je bolletje,

    BeantwoordenVerwijderen