Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zaterdag 5 maart 2016

Somewere? No, now and here!

Gister vette sneeuw, nu buitjes, doordat er weinig wind staat, heerlijk prikfris.
Markt, vissie, nieuwe nachtpon, thee, bank, weekendkrant en straks het WK Allround, mijn favoriete tournooi.
De soep is yummi, en het huis ademt hobbitknusheid.
Je kunt wel altijd verlangen naar wat misschien zal komen, lente, zon, blote benenweer, meer geld of spullen, maar je leeft vandaag, een eeuwig vandaag. Als je je in die basis niet gelukkig en/of tevreden kunt voelen, zal een groot deel van je leven gevuld zijn met wachten op die mooie toekomst, die misschien nooit komt. Niemand heeft enige garantie op straks.  Daarom is het waarderen van wat je hebt en meemaakt, nu, op dit moment, je grootste kans op je gelukkig voelen. Voor mijzelf is dat iets wat bijna altijd lukt, en dat maakt dat zelfs in mindere tijden de zwaarheid niet overneemt. Natuurlijk heeft een mens mindere dagen, maar als je evengoed oog hebt voor de zonnestraaltjes, kom je er makkelijker doorheen.  En dat is de kunst van de lichtheid omarmen en meedragen.

3 opmerkingen:

  1. Genieten van wat is en op je pad komt, heerlijk!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms moet ik lachen om mensen,die zeggen "nu wil ik lente"Je hebt niets te willen en bovendien is er nu iets anders,waar je wat goeds van kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen